flaga RPTekst łatwy do czytania

Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową?

Dr Dorota Nawrat-Wyraz, specjalistka ds. tranzycji w IBE PIB, prezentuje materiał informacyjny "Mapa drogowa. Jak, jaką wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową?". Jest on skierowany do uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, ich rodziców i opiekunów oraz do nauczycieli, specjalistów i doradców zawodowych. 

Materiał informacyjny został podzielony na trzy główne części ze względu na grupy odbiorców. Część pierwsza pt. “Jak wspierać uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w wyborach edukacyjno-zawodowych?” - jest skierowana do nauczycieli, specjalistów, doradców zawodowych i rodziców. Zawiera zbiór zagadnień dotyczących wspierania ucznia ze zróżnicowanymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami, w planowaniu własnej ścieżki oraz w podejmowaniu wyborów edukacyjno-zawodowych - w domu i w szkole.

Część druga o tytule: “Co dalej po szkole podstawowej? Możliwości kształcenia po szkole podstawowej” adresowana jest przede wszystkim do uczniów i rodziców. Zebrano w niej przydatne informacje na temat różnych typów szkół i placówek w Polsce oraz innych możliwościach doskonalenia umiejętności i zdobywania kwalifikacji zawodowych. Wyszczególnione w niej zostały przykładowe oferty i ścieżki edukacyjne dedykowane dla uczniów z niepełnosprawnościami.

Trzecia część pt. “Podróż absolwenta” - to propozycja dla uczniów - zawierająca praktyczne narzędzia pomocne w samodzielnym planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej.

Film powstał w projekcie "Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży", realizowanym w IBE, finansowanym z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE

Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową?

Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową?

Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową?

Dr Dorota Nawrat-Wyraz, specjalistka ds. tranzycji w IBE PIB, prezentuje materiał informacyjny "Mapa drogowa. Jak, jaką wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową?". Jest on skierowany do uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, ich rodziców i opiekunów oraz do nauczycieli, specjalistów i doradców zawodowych. 

Materiał informacyjny został podzielony na trzy główne części ze względu na grupy odbiorców. Część pierwsza pt. “Jak wspierać uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w wyborach edukacyjno-zawodowych?” - jest skierowana do nauczycieli, specjalistów, doradców zawodowych i rodziców. Zawiera zbiór zagadnień dotyczących wspierania ucznia ze zróżnicowanymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami, w planowaniu własnej ścieżki oraz w podejmowaniu wyborów edukacyjno-zawodowych - w domu i w szkole.

Część druga o tytule: “Co dalej po szkole podstawowej? Możliwości kształcenia po szkole podstawowej” adresowana jest przede wszystkim do uczniów i rodziców. Zebrano w niej przydatne informacje na temat różnych typów szkół i placówek w Polsce oraz innych możliwościach doskonalenia umiejętności i zdobywania kwalifikacji zawodowych. Wyszczególnione w niej zostały przykładowe oferty i ścieżki edukacyjne dedykowane dla uczniów z niepełnosprawnościami.

Trzecia część pt. “Podróż absolwenta” - to propozycja dla uczniów - zawierająca praktyczne narzędzia pomocne w samodzielnym planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej.

Film powstał w projekcie "Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży", realizowanym w IBE, finansowanym z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE

Wspieranie

dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży

FERS RP UE RGB 1