Projekt realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych z dofinansowaniem z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

ICILS

Dane i narzędzia badawcze

MIĘDZYNARODOWE ZBIORY DANYCH

Zbiory z danymi z poszczególnych edycji badania, dokumentacja techniczna i instrukcje dla użytkowników wraz ze źródłowymi wersjami kwestionariuszy ankiet i opisem zastosowanych krajowych adaptacji dostępne są w Repozytorium Danych i Narzędzi IEA. Zbiory zawierają kompletny zestaw danych z odpowiedziami uczniów, dyrektorów szkół i nauczycieli z uczestniczących w badaniu krajów.

Dostępne formaty: SAS i SPSS

DANE I MATERIAŁY KRAJOWE

W przygotowaniu

Więcej informacji o badaniu

PISA

Organizator: Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA)

Przedmiot badania: Wiedza i umiejętności z zakresu obsługi komputera oraz wyszukiwania informacji, opcjonalnie myślenie komputacyjne, opinie i postawy uczniów, ich doświadczenia edukacyjne i środowisko domowe, opinie i doświadczenia nauczycieli, procesy nauczania w klasie i szkole, zasoby i organizacja pracy szkoły – w kontekście technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK)

Uczestnicy badania: Uczniowie w ósmym roku edukacji szkolnej, nauczyciele uczniów w ósmym roku edukacji szkolnej, a także dyrektorzy szkół i szkolni koordynatorzy ds. TIK

Edycje badania*:  2013, 2018, 2023, 2028
*Pogrubieniem zaznaczone są edycje z udziałem Polski.

Próba: Najpierw losowane są szkoły, a następnie w wylosowanych szkołach konkretne oddziały klasy 8 i konkretni nauczyciele. Do badania zapraszani są wszyscy uczniowie z wylosowanych oddziałów i wylosowani nauczyciele, a także dyrektorzy szkół. 

Przebieg badania: Badanie wśród uczniów prowadzone w szkołach w formie audytoryjnej;  dyrektorzy szkół, nauczyciele i koordynatorzy ds. TIK biorą udział w badaniu, wypełniając ankiety w wyznaczonym okresie.

Narzędzia badawcze: Zestawy zadań i ankiety wypełniane przez uczniów, ankiety wypełniane przez dyrektorów szkół i nauczycieli; forma komputerowa/online (computer-based assessment).