bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

EFC baner nagroda ico

IV edycja konkursu o Nagrodę im. prof. Romana Czerneckiego

Nagroda im. prof. Romana Czerneckiego przyznawana jest w trzech kategoriach - publicystycznej, naukowej i specjalistycznej. Zgłoszenia przyjmowane są do 30 czerwca br. Więcej
digita workshop

Path2Integrity: przetwarzanie danych osobowych w badaniach naukowych

Zaprasza studentów wszystkich kierunków na interaktywny warsztat online poświęcony rzetelności badawczej, organizowany w ramach projektu Path2Integrity. Uczestnicy spotkania otrzymają międzynarodowy certyfikat uczestnictwa podpisany przez przedstawicieli Komisji Europejskiej.  Więcej
Mask Group 332x

IBE uczestnikiem międzynarodowego projektu TRANSVAL-EU

Instytut Badań Edukacyjnych dołączył do międzynarodowego projektu TRANSVAL-EU. We współpracy z instytucjami z całej Europy zaprojektuje rozwiązania dotyczące kwalifikacji transwersalnych (przekrojowych). Więcej
innoform ico

IBE partnerem konferencji INNOFORM

Już 20 kwietnia br. rozpoczyna się największa w Polsce konferencja dedykowana branży narzędziowo-przetwórczej. Podczas trzech dni wypełnionych spotkaniami i dyskusjami nie zabraknie także tematów związanych ze Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji. Więcej
grafika 100 1001

Konkursy na stanowiska nauczycieli w Szkole Europejskiej w Brukseli i w Luksemburgu

Minister Edukacji i Nauki ogłosił konkursy na kandydatów na stanowiska w Szkołach Europejskich. Więcej
fot kk 2

Halo, tu Ziemia! Rozmowa z Katarzyną Kalinowską-Sinkowską o nauce, fake newsach i pożytkach z wątpliwości

Obserwujemy wysyp fake newsów i teorii, które doskonale udają dyskurs naukowy, opakowane są w pseudonaukowy język i podają spreparowane lub anegdotyczne dowody, które imitują dowody naukowe – mówi dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska, ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej

Umiejętności, postawy i zachowania finansowe młodzieży w Polsce. Prezentacja wyników badania PISA 2018

Co polscy uczniowie wiedzą o pieniądzach i jak radzą sobie w sytuacjach wymagających wiedzy o finansach? Skąd mają pieniądze i w jaki sposób je wydają? Czy młodzi ludzie są dobrze przygotowani do podejmowania odpowiedzialnych decyzji finansowych? Jak wypadają polscy uczniowie na tle uczniów z innych krajów?

W najbliższy czwartek (7 maja br.) zapraszamy na webinar, podczas którego zaprezentujemy wyniki badania PISA 2018 w części dotyczącej umiejętności finansowych młodzieży w Polsce.

W badaniu PISA 2018 wzięło udział ponad 60 krajów. W 20 z nich przeprowadzono też pomiar umiejętności finansowych. W Polsce zbadano umiejętności 15-latków w tej dziedzinie już po raz trzeci, co umożliwia porównanie ich z umiejętnościami ich rówieśników w innych krajach oraz pozwala śledzić zmiany wyników od 2012 roku. W ramach PISA 2018 uczniów zapytano m.in. o postawy i zachowania związane z finansami i pieniędzmi. Badanie daje szeroki obraz uwarunkowań zdobywania umiejętności finansowych przez uczniów w szkole i poza szkołą.

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na webinar i dyskusję dotyczącą wyników badania w Polsce. Webinar odbędzie się 7 maja br. w godz. 13:00-14.00. By wziąć w nim udział, należy kliknąć link (będzie aktywny od godz. 12:50):

LINK DO WYDARZENIA

 

Więcej informacji o PISA 2018, w tym całościowy raport z głównej części badania, mapy prezentujące wyniki, infografiki oraz broszury szczegółowo opisujące wyniki dostępne są na stronie:www.pisa.ibe.edu.pl.

Ministerstwo Edukacji NarodowejMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small