In Data We Trust (Ufamy danym) to kolejne narzędzie cyfrowe opracowane w ramach promocji projektu Path2Integrity, które znalazło się wśród zwycięzców tym razem niemieckiego hackathonu Wir für Schule (My dla szkoły). In Data We Trust został zwycięzcą w kategorii „Kompetencje przyszłości” (”Zukunftskompetenzen”).
Narzędzie zostało opracowane
przez koordynatorkę projektu Path2Integrity,
prof. Julię Priess-Buchheit,
prawniczkę i ekspertkę ds. Etyki, Katharinę Miller,
w zespole z Niną Heuß, Teeną Hassan, Kathariną Kouniou i Marie Alavi
„Ufamy danym” to niemieckojęzyczna gra, która pokazuje złożone i pionierskie tematy dotyczące dużych zbiorów danych i sztucznej inteligencji za pomocą innowacyjnych metod i elementów zabawy, dzięki czemu stają się one bardziej zrozumiałe i przydatne dla uczniów. Prototyp interakcji z danymi na żywo pozwala wykonywać manipulacje na zestawach danych, obserwować związki między różnymi zmiennymi i oceniać jakość danych.
Narzędzie przypomina internetową platformę do innowacyjnej nauki, w której fikcyjna postać Emma pomaga uczniom pogłębić umiejętność korzystania z danych. Świat nauki Emmy jest dostępny dla wszystkich uczniów i nauczycieli Zapewnia uczniom narzędzie do oceny danych w czasie rzeczywistym, odpowiadania na pytania i rozumienia relacji. Emma odzwierciedla uczniów wszystkich przedmiotów dzięki ich umiejętnościom w zakresie danych i pozwala im pogłębiać swoje umiejętności Uczniowie uczą się używać, zarządzać, rozumieć i krytycznie badać Big Data i sztuczną inteligencję za pomocą Emmy. Gra jest łatwa w użyciu i może być używana w różnych ustawieniach edukacyjnych, przy użyciu innowacyjnych metod i elementów zabawy. https://devpost.com/software/gemeinsam-in-die-zukunft-scienceliteracy
„In Data We Trust” promuje również kompetencje etyczne i pogłębia świadomość potrzeby ochrony danych a wg autorek stanowi cenny wkład w edukację polityczną.
Przygotowany podczas hackathonu #wirfürschule film (w języku niemieckim) zawiera dalsze informacje na temat mechanizmu zastosowanego w opisywanym narzędziu.