W lipcu br. odbyła się międzynarodowa konferencja organizowana przez Światowe Stowarzyszenie Badań nad Edukacją (The World Education Research Association - WERA), której temat przewodni brzmiał: „Networking Education: Diverse Realities, Common Horizons”.
Każdego roku stowarzyszenie WERA organizuje spotkanie centralne w połączeniu z dorocznym spotkaniem jednego ze stowarzyszeń członkowskich WERA. Spotkania kluczowe składają się z szeregu sesji referatowych i sympozjów, wykładów i innych działań merytorycznych koncentrujących się na zagadnieniach istotnych dla badań nad edukacją w perspektywie światowej.
W tym roku jedno z sympozjów było poświęcone rzetelności naukowej i kwestiom związanym z nauczaniem jej zasad i wartości. Wzięli w nim udział m.in. reprezentanci konsorcjum Path2Integrity, w tym również badaczki IBE.
Na bazie badań i doświadczeń zebranych w projekcie Path2Integrity dr Agnieszka Dwojak-Matras i dr Katarzyna Kalinowska przygotowały artykuł i wystąpienie pod tytułem „Role-models in teaching and promoting Research Integrity”. Ekspertki opowiadały o roli obecności naukowych wzorców (role-models) w budowaniu akademickiej kultury rzetelności badawczej. Zdefiniowały rolę wzorca i opowiedziały o możliwych sposobach zaangażowania wzorców w nauczanie i promowanie rzetelności badawczej na uczelniach.
Tegoroczne spotkanie WERA połączone zostało z XVII Hiszpańską oraz IX Iberoamerykańską Konferencją Edukacyjną, organizowanymi przez Hiszpańskie Towarzystwo Pedagogiczne (SEP) i Uniwersytet w Santiago de Compostela.
O publikacji artykułu pokonferencyjnego będziemy informować w kolejnych aktualnościach.
Więcej nt. konferencji można przeczytać na stronie WERA.