Wsparcie polityki i praktyki edukacyjnej na rzecz integracji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji (Doświadczenie migracji)

Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi projekt "Wsparcie polityki i praktyki edukacyjnej na rzecz integracji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji (Doświadczenie migracji)", który jest finansowany z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS).

Cele projektu

Głównym celem projektu jest wsparcie polityki i praktyki edukacyjnej w zakresie integracji edukacyjnej, tj. odpowiadania przez polski system edukacji, przez szkoły i nauczycieli na indywidualne potrzeby uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji (ze szczególnym uwzględnieniem uczniów i uczennic z Ukrainy). Projekt ma doprowadzić do usystematyzowania danych i wiedzy dotyczących dobrych praktyk edukacyjnych oraz działań z zakresu zarządzania oświatą, które sprzyjają integracji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji (w tym uczniów i uczennic z Ukrainy) w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

Zadania w projekcie

Osiągnięciu ww. rezultatów służy realizacja następujących zadań:

Projekt będzie realizowany poprzez jedno zadanie: “Przegląd i ocena rozwiązań na rzecz integracji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji”, w ramach którego wyodrębniono trzy działania:

  1. Przegląd i konsolidacja danych i wiedzy o sytuacji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji w polskich szkołach - ze szczególnym uwzględnieniem uczniów i uczennic z Ukrainy,
  2. Analiza i ewaluacja rozwiązań prawno-instytucjonalnych,
  3. Przygotowanie rekomendacji na rzecz wzmocnienia integracji edukacyjnej.

Rezultaty

W projekcie przyjęto uzyskanie następujących rezultatów: 

  • liczba przedstawicieli kadr systemu oświaty, którzy podnieśli kompetencje: 60 (wskaźnik rezultatu),
  • liczba przygotowanych raportów z analiz i ewaluacji: 2 (wskaźnik produktu),
  • liczba przygotowanych zestawów rekomendacji: 2 (wskaźnik produktu),
  • liczba przeprowadzonych warsztatów, webinarów i konferencji: 17 (wskaźnik produktu).

Grupy docelowe

Odbiorcami ww. działań jest 60 osób (kobiety: 45, mężczyźni: 15) - przedstawiciele kadr jednostek systemu oświaty (dyrektorzy szkół, nauczyciele i specjaliści), przedstawiciele organów prowadzących, przedstawiciele kadry JST, przedstawiciele kuratoriów oświaty, pracownicy i pracowniczki systemu oświaty, przedstawiciele MEN, przedst. NGO i podmiotów świadczących usługi edukacyjne, przedst. zw. zawodowych w oświacie, rodzice lub opiekunowie, uczniowie i uczennice).

Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje) za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  • poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Edukacji Narodowej, al. J.Ch. Szucha 25, 00-580 Warszawa,
  • skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Edukacji Narodowej

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Wartość Projektu wynosi 1 000 000 zł, w tym wysokość wkładu Funduszy Europejskich 825 200,00  zł

Data podpisania umowy: 19.11.2024 r.

Dofinansowanie z Budżetu Państwa: 174 800,00 zł

Nr projektu: FERS.01.04-IP.05-0017/24

 

znaki strona www male