Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi projekt „Rozwój kształcenia zawodowego na 5. poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji (5. poziom PRK)”, który jest finansowany z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).
Cele projektu
Głównym celem projektu jest przygotowanie propozycji rozwiązań w zakresie zwiększenia drożności pomiędzy kształceniem zawodowym na poziomie ponadpodstawowym i wyższym. Drożność należy rozumieć jako wypełnienie „luki” pomiędzy szkolnictwem zawodowym i wyższym oraz jako zapewnienie rozwiązań umożliwiających uznawanie na poziomie szkolnictwa wyższego osiągnięć absolwentów nowego, eksperymentalnego kierunku kształcenia. Relacje pomiędzy kształceniem i szkoleniem zawodowym, szkolnictwem wyższym, strukturami instytucjonalnymi oraz profilami kształcenia i szkolenia w istotnym stopniu wpływają na drożność systemu.
Zadania w projekcie
Osiągnięciu ww. rezultatów służy realizacja następujących zadań:
- Prace analityczno-rozwojowe i przygotowanie eksperymentu pedagogicznego
- Przeprowadzenie eksperymentu w wybranej szkole policealnej i organizacja ogólnopolskiej debaty w zakresie udrożnienia 5. poziomie PRK oraz zebranie wkładu do pełnej koncepcji ponadpodstawowego kształcenia zawodowego na tym poziomie
- Przygotowanie ostatecznej wersji koncepcji ponadpodstawowego kształcenia zawodowego na 5. poziomie PRK.
Rezultaty
W projekcie przyjęto uzyskanie następujących rezultatów:
- Liczba opracowanych rozwiązań w zakresie doskonalenia systemu kształcenia zawodowego: 1 (wskaźnik produktu)
- Liczba opracowanych ekspertyz w ramach projektu: 6 (wskaźnik produktu)
- Liczba szkół policealnych, które otrzymały grant w ramach projektu: 1 (wskaźnik produktu)
- Liczba wdrożonych rozwiązań w zakresie doskonalenia systemu kształcenia zawodowego: 1 (wskaźnik rezultatu).
Grupy docelowe
Odbiorcami ww. działań są:
Bezpośredni odbiorcy wsparcia: Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania, ministrowie właściwi dla zawodów, organy prowadzące szkoły policealne, kadra pedagogiczna szkół policealnych, w tym dyrektorzy, ich zastępcy oraz kierownicy szkolenia praktycznego, obecni i potencjalni słuchacze szkół policealnych.
Pośredni odbiorcy wsparcia: przedstawiciele i pracodawcy uczestniczący w kształceniu zawodowym w systemie dualnym – uczelnie zawodowe, przedstawiciele kuratoriów oświaty, instytucje rynku pracy, w tym publiczne służby zatrudnienia, OHP, agencje zatrudnienia, instytucje szkolnictwa oraz instytucje dialogu społecznego i partnerstwa lokalnego, partnerzy społeczni, rozumiani jako przedstawiciele pracodawców i pracowników, stowarzyszenia i fundacje zajmujące się problematyką uczenia się przez całe życie i rozwojem umiejętności.
Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje) za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Edukacji Narodowej, al. J.Ch. Szucha 25, 00-580 Warszawa,
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Edukacji Narodowej
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość Projektu wynosi 7 000 000,00 zł, w tym wysokość wkładu Funduszy Europejskich 5 776 400,00 zł
Data podpisania umowy: 19.11.2024
Dofinansowanie z Budżetu Państwa: 1 223 600,00 zł
Nr projektu: FERS.01.04-IP.05-0028/24