Metodyka pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Język polski w klasach 4–8

  Pobierz plik PDF

Przedstawiane opracowanie, inspirowane zasadami edukacji integracyjnej i włączającej w ujęciu P. E. Gębala, zawiera propozycję zastosowania metod ułatwiających naukę języka polskiego uczniom z doświadczeniem migracji na drugim etapie edukacyjnym, tj. w klasach 4–8 szkoły podstawowej. Proponowane podejście polega – po pierwsze – na dostosowywaniu materiałów do nauczania języka polskiego jako ojczystego (adaptowanie tekstów lektur i obudowanie ich ćwiczeniami w zintegrowany sposób kształcącymi kompetencje językowe uczniów), po drugie – na zastosowaniu aktywizujących i integrujących zespół uczniowski metod i form nauczania, właściwych w nauczaniu języka polskiego jako drugiego. Artykuł zawiera przykład omówionego działania przystosowawczego.

Najnowsze artykuły

Uwarunkowania gotowości nauczycieli do doskonalenia własnych kompetencji moralnych

  • Agnieszka Buczak, Izabella Maria Łukasik

Skuteczność zastosowania wirtualnej rzeczywistości (VR) w szkoleniach wysokościowych

  • Michał Kędra, Rafał Muda, Paweł Rosiński

The opinions of adolescents on the methodics of religious education in Poland

  • Marta Buk-Cegiełka, Helena Słotwińska, Janusz Mariański, Paweł Mąkosa, Radosław Rybarski

Fear of taking math exams in the time of COVID-19

  • Jolanta Perek-Białas, Paweł Grygiel, Roman Dolata, Paulina Skórska