flaga RPTekst łatwy do czytania

Rada pozytywnie zaopiniowała projekty podstaw programowych

Rada pozytywnie zaopiniowała projekty podstaw programowych

Na VIII posiedzeniu Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty przyjęto stanowisko w sprawie projektu podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.
Nowa odsłona portalu kwalifikacje.gov.pl

Nowa odsłona portalu kwalifikacje.gov.pl

W świecie, który nieustannie się zmienia, uczenie się przez całe życie staje się kluczem do rozwoju. Z myślą o wszystkich, którzy chcą świadomie kształtować swoją przyszłość, uruchomiliśmy nową wersję portalu kwalifikacje.gov.pl.

Ogłoszenie wyników TALIS 2024

Ogłoszenie wyników TALIS 2024

7 października 2025 r. w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym ogłoszone zostały wyniki Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się TALIS 2024. Wydarzenie zainaugurowali Sekretarz Stanu w Ministerstwie...

The international Playing for Success project is coming to Polish schools

The international Playing for Success project is coming to Polish schools

What happens when we move learning from the classroom... to a stadium? When pupils meet with tutors not at a blackboard, but in a sports club, and their progress is monitored by researchers from IBE PIB? This is how “Playing for Success...

SQFs are developed with the active support of IBE experts who are working on the development of the Integrated Qualifications System in Poland.

We invite you to take a look at the IQS publications that have been thus far translated into English. The majority of the publications are Sectoral Qualifications Frameworks for specific industries.

SQFs (Sectoral Qualifications Frameworks) are a further elaboration of the Polish Qualifications Framework “translated” into the language of a specific sector or industry. They are intended to help identify and fill competence gaps. Developing SQFs serves as an integrating role for the wide range of stakeholders associated with a given industry. They contribute to the objectives of promoting lifelong learning and increasing the employability, mobility and social inclusion of workers and learners.