flaga RPTekst łatwy do czytania

PIRLS 2026. Find out what the Progress in International Reading Literacy Study looks like

PIRLS 2026. Find out what the Progress in International Reading Literacy Study looks like

PIRLS is one of the largest educational studies assessing the reading comprehension skills of pupils in the fourth year of school education. We invite you to learn about the process of preparing and conducting the study.
The results of the international TALIS survey will be announced in October

The results of the international TALIS survey will be announced in October

The TALIS survey provides reliable data that helps to better understand the situation of teachers and the needs of schools. This will give us knowledge that will enable us to support schools, teachers, and pupils.
Do men and women really differ in mathematical ability?

Do men and women really differ in mathematical ability?

Differences in mathematical achievement between men and women are generally small or statistically insignificant -argues Aleksandra Gajda of the Maria Grzegorzewska University in her latest article published in the scientific...

‘Young people's social mobility expectations in an unequal world’. An article by Francesca Borgonovi and Artur Pokropek in ‘Science’

‘Young people's social mobility expectations in an unequal world’. An article by Francesca Borgonovi and Artur Pokropek in ‘Science’

An article by Francesca Borgonovi (UCL/OECD) and Artur Pokropek (IBE PIB) in the latest issue of the journal analyses the expectations of young people in 57 countries around the world, based on the 2022 PISA survey.
Zapraszamy do udziału w szkoleniu on-line „Ocenianie dla rozwoju – od założeń do praktyki”. Organizatorem szkoleń jest Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy w ramach projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”. 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do nauczycieli i nauczycielek, dyrektorów i dyrektorek szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych.

Celem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy dotyczącej efektywności oceniania i jego miejsca w przepisach prawa oświatowego.

Moduł on-line szkolenia składa się z 2 bloków tematycznych, prowadzonych metodą mini wykładu i rozmowy z elementami pracy własnej. Dodatkowym materiałem jest 30 minutowy webinar.

 DLA KOGO?

  • Dla nauczycielek/nauczycieli pracujących w szkole podstawowej lub/i ponadpodstawowej;
  • Dla chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności nt. oceniania zgodnego z przepisami prawa;
  • Dla tych, którzy chcą poddać refleksji m.in. swoje sposoby udzielania informacji zwrotnej, poznać dobre praktyki w zakresie oceniania; 
  • Dla kadry zarządzającej szkołą.

DLACZEGO WARTO?

Podczas szkolenia zapoznasz się z:

  • filarami oceniania wewnątrzszkolnego w przepisach prawa oświatowego,
  • informacją zwrotną jako narzędziem do wspierania w procesie uczenia się i nauczania,
  • zasadach formułowania informacji zwrotnej,
  • perspektywą nauczyciela jako „badacza postępów ucznia”– możliwości i bariery w kontekście współpracy nauczycieli i nauczycielek, uczniów i uczennic oraz rodziców,
  • przykładami praktyk w zakresie oceniania dla rozwoju.

DOSTĘPNE TERMINY

1 lipca w godz. 10.00-13.30  szkolenie otwarte online Ocenianie dla rozwoju – od założeń do skutecznej praktyki
Link do deklaracji uczestnictwa i formularza rejestracyjnego: ZAPISY ZAKOŃCZONE

3 lipca w godz. 10.00-13.30  szkolenie otwarte online Ocenianie dla rozwoju – od założeń do skutecznej praktyki
Link do deklaracji uczestnictwa i formularza rejestracyjnego: ZAPISY ZAKOŃCZONE

4 lipca w godz. 10.00-13.30  szkolenie otwarte online Ocenianie dla rozwoju – od założeń do skutecznej praktyki
Link do deklaracji uczestnictwa i formularza rejestracyjnego: ZAPISY ZAKOŃCZONE

7 lipca w godz. 10.00-13.30  szkolenie otwarte online Ocenianie dla rozwoju – od założeń do skutecznej praktyki
Link do deklaracji uczestnictwa i formularza rejestracyjnego: TUTAJ

LICZBA MIEJSC JEST OGRANICZONA

Szkolenie zostanie zorganizowane w formule online, na platformie Google Meet lub Zoom. Materiały zostaną przekazane podczas szkolenia (Padlet).

Szkolenie prowadzone jest przez autorki szkolenia „Ocenianie dla rozwoju – od założeń do skutecznej praktyki”

  • Ewa Nosowicz, ekspertka główna ds. szkoleń IBE PIB
  • Jolanta Aleksandra Rodzewicz, ekspertka główna ds. szkoleń IBE PIB

Będziesz mieć szansę zadać pytania i uzyskać odpowiedzi „u źródła”. 

Tu znajdziesz PROGRAM SZKOLENIA i HARMONOGRAM SZKOLENIA.

Szkolenie zostanie zorganizowane w formule online, na platformie Google Meet lub Zoom. Materiały zostaną przekazane podczas szkolenia (Padlet).

ZASADY

  • Szkolenie ma charakter zdalny. Z uwagi na warsztatowy charakter szkolenia rekomendowane jest łączenie się z użyciem komputera. Materiały zostaną przekazane podczas szkolenia (zamieszczone na narzędziu Padlet).
  • Udział w szkoleniu jest całkowicie bezpłatny.
  • Do udziału w szkoleniu zostaną zakwalifikowane wyłącznie osoby zgłoszone przez dyrektora/dyrektorkę szkoły, które wypełnią dokumentację projektową (deklaracje uczestnictwa w projekcie przez nauczycieli, oświadczenia). 
  • Liczebność grupy: do 30 osób. 
  • Osoby, które uczestniczyły w szkoleniu otrzymają drogą e-mailową zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia.
  • Na zakończenie szkolenia uczestnicy wypełniają anonimową ankietę w formie online.
    Warunkiem otrzymania zaświadczenia potwierdzającego udział w szkoleniu jest wypełnienie dokumentów projektowych (deklaracji uczestnictwa w projekcie oraz formularza zgłoszeniowego) oraz listy obecności.

W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Justyna Molska
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

Ocenianie dla rozwoju szkolenia

Szkolenie realizowane jest w ramach projektu realizowanego przez IBE pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie