Tożsamość narodowa w procesie edukacji szkolnej 

Zespół analityczny prowadzi badania w temacie zrozumienia pojęcia tożsamości narodowej wśród dyrektorów, nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Celem jest zebranie zebranie opinii o sposobie kształtowania tożsamości narodowej w ramach edukacji publicznej.

Projekt zakłada poznanie opinii uczniów i pracowników instytucji edukacyjnych na temat sposobów definiowania tożsamości narodowej, metod i ich efektywności oraz kierunków kształtowania polskich postaw narodowych w procesie nauczania przedmiotowego (język polski, wiedza o społeczeństwie, historia i teraźniejszość, historia, geografia, przyroda, etc.) oraz kształcenia zintegrowanego wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Pozwoli określić jakość postaw kierownictwa placówek oświatowych w kształtowanie tożsamości narodowej oraz nauczycieli, mających bezpośredni kontakt z dziećmi i młodzieżą.

Przejdź do strony projektu