Jakie umiejętności, postawy i wiedzę powinien rozwijać system edukacji, aby reagować na wyzwania przyszłości? Na te pytania odpowiedzą uczestnicy warsztatów foresightowych „Edukacja na fali zmian”, które odbędą się 17 maja w Instytucie Badań Edukacyjnych.

Odwiedziliśmy Francję, Irlandię, Szkocję, Chorwację, Czechy i Węgry. Oczywiście nie pokonywaliśmy tej trasy samolotem czy autem. W ramach seminarium projektu NQF-in, zorganizowanego 18 kwietnia w IBE, przyjrzeliśmy się sposobom włączania do danego systemu krajowego kwalifikacji spoza edukacji formalnej.

Eksperci Instytutu Badań Edukacyjnych przeprowadzą niezbędnie badania i analizy, następnie określą wyzwania związane z kształtowaniem, rozwojem i monitoringiem umiejętności w kraju, przy uwzględnieniu potrzeb wszystkich resortów i głównych grup interesariuszy. W efekcie tych prac powstanie Zintegrowana Strategia Umiejętności.

Będzie doradzać w zakresie technicznego i koncepcyjnego rozwoju Europejskiej klasyfikacji umiejętności, kompetencji, kwalifikacji i zawodów. Lider Zespołu Technologii Informatycznych w IBE Marek Kopyt będzie w latach 2018-2022 członkiem Komitetu ds. Konserwacji ESCO.

ERK oficjalnie została przyjęta przez Parlament Europejski 23 kwietnia 2008 roku. Z okazji dziesiątej rocznicy przyjęcia Ramy, Komisja Europejska organizuje konferencję The European Qualifications Framework: supporting learning, work and cross border mobility.

Zachęcamy do aktywnego udziału w ogólnopolskich obchodach Dnia Nowych Technologii w Edukacji. Zapraszamy do zgłaszania swoich lokalnych inicjatyw promujących nowe technologie wykorzystywane w nauce. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 18 marca br.

Projekt skupi się na włączaniu kwalifikacji innowacyjnych i potrzebnych społecznie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz ograniczeniu barier w rozwoju ZSK przez wspieranie interesariuszy systemu na poziomie krajowym i regionalnym. Stosowna umowa została podpisana pomiędzy Ministerstwem Edukacji Narodowej a Instytutem Badań Edukacyjnych.

NASZE BADANIA