Instytut Badań Edukacyjnych we współpracy z Krajową Agencją Poszanowania Energii przygotował scenariusze zajęć "Etykiety energetyczne w służbie ratowania planety" dla uczniów klas IV-V dotyczący energooszczędności.
Materiały przygotowane przez IBE oraz KAPE opracowane zostały w ramach projektu Label2020, który jest dofinansowany z programu badań naukowych i innowacji Horyzont 2020 Unii Europejskiej.
Celem scenariuszy jest promowanie nowego systemu etykietowania i energooszczędnego użytkowania urządzeń AGD, RTV i IT. Do skryptu przygotowanej lekcji zostały dołączone środki dydaktyczne w postaci prezentacji dla nauczycieli oraz planszy z piktogramami, które mogą zostać wykorzystane podczas zajęć w klasie. Wszystkie udostępnione materiały są bezpłatnie.
W materiałach objaśniono znaczenie etykiet energetycznych oraz wymieniono sposoby ochrony Ziemi w codziennym życiu. Treść planu lekcji może zostać dostosowana w zależności od potrzeb nauczyciela do indywidualnej lub grupowej pracy z uczniami klas IV-V. Metodą pracy z uczniem wskazaną w materiale jest mini-wykład i rozmowa oparta na zasadach burzy mózgów, czy pokazów slajdów. Wszystko to zostało opatrzone komentarzem metodycznym, który zawiera wskazówki dla nauczycieli realizujących scenariusz w zakresie planowania, przygotowania oraz przebiegu lekcji.
Scenariusze zajęć "Etykiety energetyczne w służbie ratowania planety" do pobrania
- Scenariusz zajęć “Etykiety energetyczne w służbie ratowania planety” dla uczniów klasy IV-V
- Prezentacja do scenariusza zajęć “Etykiety energetyczne w służbie ratowania planety” dla uczniów klasy IV-V
- Scenariusz zajęć online “Etykiety energetyczne w służbie ratowania planety” dla uczniów klasy IV-V
- Prezentacja do scenariusza zajęć online “Etykiety energetyczne w służbie ratowania planety” dla uczniów klasy IV-V
Dodatkowo nauczyciel może skorzystać z materiałów uzupełniających oraz broszur informacyjnych dostępnych na stronie Label2020.