Tekst łatwy do czytania

Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę”, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, Zespołem GovTech Polska i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół.

W najbliższy poniedziałek, 16 marca br., zapraszamy do udziału w wirtualnym sympozjum, którego tematem będzie rzetelność naukowa i etyka badań naukowych. Wydarzenie odbędzie się w ramach projektu „Path2Integrity”, który w Polsce jest realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych.

Nowy numer wydawanego przez IBE kwartalnika “Edukacja” czeka na czytelników! W najnowszym wydaniu “Edukacji” znajdziecie artykuły o różnorodnej tematyce, szeroko związanej z edukacją. Zapraszamy do lektury!

W dniach 1–6 marca 2020 w Belgradzie odbyło się spotkanie krajowych koordynatorów badania PIRLS, które w Polsce realizowane jest przez Instytut Badań Edukacyjnych. Polskę reprezentowały: Joanna Kaźmierczak oraz ekspertki w zakresie języka polskiego, Wioleta Dobosz-Leszczyńska i Kinga Białek.

Coraz mniej dzieci i ich rodziców lubi czytać i jest to tendencja globalna – alarmuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) w komunikacie dotyczącym zmian w postawach czytelniczych. Opublikowane 5 marca br. opracowanie IEA opiera się między innymi na wynikach wszystkich edycji Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu (PIRLS), realizowanego już od blisko dwóch dekad.

W dniach 16-18 lutego w duńskim Esbjerg odbyło się coroczne spotkanie partnerów  Path2Integrity, podsumowujące pierwszy rok realizacji projektu. Polskę reprezentowali eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych. Polskę reprezentowała Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik zespołu badawczego Path2Integrity.

Smartfon wykorzystywany jest niemal w każdym obszarze codziennego życia, z wyjątkiem szkoły. Mimo że większość dzieci i młodzieży w wieku 9–17 lat codziennie korzysta ze swojego smartfona, niewielu z nich jest w stanie przywołać z pamięci ciekawe lekcje z wykorzystaniem nowych technologii. W tej sytuacji nie dziwi fakt, że uczniowie nisko oceniają swoje kompetencje cyfrowe, a smartfon służy im głównie do celów rozrywkowych. Aby znaleźć rozwiązanie tego problemu, Instytut Badań Edukacyjnych stworzył projekt „Smartfony w szkole. Ustalamy reguły gry”.

Blisko 80 osób wzięło udział w konferencji poświęconej wynikom badania PISA 2018, która odbyła 14 stycznia br. się w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele środowiska akademickiego, badacze społeczni, nauczyciele, osoby zainteresowane polską oświatą. W konferencji udział wziął także minister edukacji narodowej Dariusz Piontkowski.

Kalendarz wydarzeń

Lutego   2025
Pon Wt Śr Cz Pt Sob Nie
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    

NASZE BADANIA