dr Adam Gogacz o włączaniu uczniów w pracę projektową metodą webquest

W webinarze dr Adam Gogacz – edukator, trener, metodyk e-learningu, lider edukacyjny, opowiada o tym jak, a przede wszystkim po co stosować metodę webquestu w szkole.

Już sama nazwa: „web” czyli z ang. sieć (w tym także internetowa) oraz „quest”, czyli wyprawa, przygoda – oddaje sens metody, która z grubsza polega na przygotowaniu strony internetowej na zadany temat. Webquest jest odmianą metody projektów. Pracując tą metodą uczniowie rozwiązują postawiony problem, a przy tym samodzielnie gromadzą odpowiednie informacje, strukturyzują materiał i przedstawiają go w postaci strony internetowej. W ten sposób nabywają wiele kompetencji niezbędnych na rynku pracy: oprócz tego, co dotyczy tematyki problemu, uczą się współpracy, poszukiwania niezbędnych informacji i ich weryfikacji, porządkowania i kategoryzowania. Rozwijają umiejętność uczenia się, ale też kooperacji z innymi, dzielenia się wiedzą oraz korzystania z potencjału swojego i innych osób. Nauczyciel w tej metodzie pełni rolę mentora – tworzy środowisko edukacyjne, wspiera, motywuje, zapewnia pomoc w momentach, w których uczniowie sobie nie radzą, ale nie wykonuje zadań za nich ani nie narzuca rozwiązań. Dlatego metoda ta przydaje się tam, gdzie potrzeba uczyć samodzielności i odpowiedzialności. Co ważne, wiąże ona teorię z praktyką i jest atrakcyjna dla młodych ludzi, którzy mają jasno wskazany cel i sens swoich działań: zebrać wiedzę (a przez to samemu się nauczyć) i zorganizować ją tak, aby móc zaprezentować innym.

Więcej na temat metody w webinarze, do którego obejrzenia i wysłuchania serdecznie zapraszamy.

dr Adam Gogacz o włączaniu uczniów w pracę projektową metodą webquest

dr Adam Gogacz o włączaniu uczniów w pracę projektową metodą webquest

dr Adam Gogacz o włączaniu uczniów w pracę projektową metodą webquest

W webinarze dr Adam Gogacz – edukator, trener, metodyk e-learningu, lider edukacyjny, opowiada o tym jak, a przede wszystkim po co stosować metodę webquestu w szkole.

Już sama nazwa: „web” czyli z ang. sieć (w tym także internetowa) oraz „quest”, czyli wyprawa, przygoda – oddaje sens metody, która z grubsza polega na przygotowaniu strony internetowej na zadany temat. Webquest jest odmianą metody projektów. Pracując tą metodą uczniowie rozwiązują postawiony problem, a przy tym samodzielnie gromadzą odpowiednie informacje, strukturyzują materiał i przedstawiają go w postaci strony internetowej. W ten sposób nabywają wiele kompetencji niezbędnych na rynku pracy: oprócz tego, co dotyczy tematyki problemu, uczą się współpracy, poszukiwania niezbędnych informacji i ich weryfikacji, porządkowania i kategoryzowania. Rozwijają umiejętność uczenia się, ale też kooperacji z innymi, dzielenia się wiedzą oraz korzystania z potencjału swojego i innych osób. Nauczyciel w tej metodzie pełni rolę mentora – tworzy środowisko edukacyjne, wspiera, motywuje, zapewnia pomoc w momentach, w których uczniowie sobie nie radzą, ale nie wykonuje zadań za nich ani nie narzuca rozwiązań. Dlatego metoda ta przydaje się tam, gdzie potrzeba uczyć samodzielności i odpowiedzialności. Co ważne, wiąże ona teorię z praktyką i jest atrakcyjna dla młodych ludzi, którzy mają jasno wskazany cel i sens swoich działań: zebrać wiedzę (a przez to samemu się nauczyć) i zorganizować ją tak, aby móc zaprezentować innym.

Więcej na temat metody w webinarze, do którego obejrzenia i wysłuchania serdecznie zapraszamy.