flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Profil absolwenta szkół ponadpodstawowych. Weź udział w webinarze

Profil absolwenta szkół ponadpodstawowych. Weź udział w webinarze

Rozpoczęły się zapisy na kolejny webinar informacyjny dotyczący powstającego Profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Spotkanie online odbędzie się 9 czerwca o godz. 16.30. 
Rada o zmianach w edukacji: reforma będzie oparta na wynikach badań

Rada o zmianach w edukacji: reforma będzie oparta na wynikach badań

- Rola badań naukowych przy wprowadzaniu zmian w systemie edukacji, potrzeba prowadzenia cyklicznych badań nad dobrostanem uczniów i nauczycieli, zapisy części ogólnej podstawy programowej dla szkoły podstawowej oraz założenia tygodnia...

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

  "Dorośli są zróżnicowaną grupą uczących się – mają bardzo różne motywacje do uczenia się, odmienne warunki życia oraz potrzeby i cele" - wyjaśnia dr Wojciech Stęchły z projektu "Mikropoświadczenia" prowadzonego w IBE PIB.

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

Webinar

Nowoczesne narzędzia Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji w pracy doradcy zawodowego (seminarium on-line)

Nowoczesne narzędzia Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji w pracy doradcy zawodowego (seminarium on-line)

Podczas seminarium uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak wyszukiwać i filtrować kwalifikacje zgromadzone w ZRK oraz jak interpretować informacje o kwalifikacjach i wykorzystywać je  w procesie doradczym?
  • Jak przy pomocy Praktycznego przewodnika po ZRK przejść krok po kroku przez funkcjonalności Rejestru, które są kluczowe dla osoby wspierającej rozwój edukacyjno-zawodowy osób poszukujących pracy lub chcących się przekwalifikować?
  • W jaki sposób czatbota ZeteRKa pozwala identyfikować preferencje zawodowe użytkownika, a następnie przedstawia spersonalizowaną propozycję kwalifikacji?

Seminarium informacyjne on-line realizowane jest w ramach projektu Prowadzenie i rozwój Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji jako narzędzia wspierającego uczenie się przez całe życie (ZRK3), FERS.01.08-IP.05-0003/23

Rozpoczęcie 19.02.2025 | 10:00
Zakończenie 19.02.2025 | 12:00
Projekt ZRK3, Webinar

Odkryj nowe możliwości w doradztwie zawodowym

Odkryj nowe możliwości w doradztwie zawodowym

Zapraszamy doradców i nauczycieli realizujących zadania doradcy zawodowego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych do testów narzędzi ZRK. Narzędzia ZRK są tworzone z myślą o Państwa potrzebach. Mają ułatwiać prowadzenie lekcji z doradztwa zawodowego dla uczniów różnych typów szkół.  

Zapraszamy do udziału w cyklu warsztatów, w czasie których można będzie lepiej poznać różne aplikacje przydatne do prowadzenie zajęć z doradztwa zawodowego. Warsztaty będą prowadzone przez ekspertów Instytutu w formule on-line. 

Rozpoczęcie 18.02.2025 | 10:00
Zakończenie 18.02.2025 | 11:30
Projekt ZRK3, Webinar

Prowadzenia lekcji z doradztwa zawodowego z wykorzystaniem aplikacji Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (ZRK)

Rozpoczęcie 28.01.2025 | 12:00
Zakończenie 28.01.2025 | 14:00
Projekt ZRK3, Webinar

Webinar: Zagraniczne inspiracje dla edukacji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi

Webinar: Zagraniczne inspiracje dla edukacji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi

Wspieranie dostępności edukacji dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi jest wyzwaniem, przed którym stoi cały świat. Jak podeszły do temat inne kraje i czego możemy się nauczyć z ich doświadczeń w tym zakresie?
Zapraszamy na kolejne z serii spotkań poświęconych zmianom w systemie edukacji i profilowi absolwenta/absolwentki. Tym razem przyjrzymy się temu:

  • jak inne kraje radzą sobie z wyzwaniami uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi? 
  • jakie rozwiązania są stosowane w Danii, Szkocji, Anglii, Czechach, Łotwie czy Estonii, które mogą wspierać dzieci i młodzież? 
  • jakie strategie można by wdrożyć w polskich szkołach, aby zrealizować cele edukacyjne dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów?
Rozpoczęcie 28.01.2025 | 09:00
Zakończenie 28.01.2025 | 11:30
Projekt Profil absolwenta, Webinar