flaga RPTekst łatwy do czytania

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

Badanie PIRLS to jedno z największych badań edukacyjnych dotyczących oceny umiejętności rozumienia czytanego tekstu uczniów w czwartym roku edukacji szkolnej. Zapraszamy do zapoznania się z procesem przygotowania i realizacji badania.

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

IBE PIB z dumą ogłasza sukces ogólnopolskiego programu "Przedszkole dostępne dla wszystkich". Od września 2024 do czerwca 2025 aż 729 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń.
Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska jako pierwsza w Polsce wdrożyła mikropoświadczenia w aplikacji Odznaka+. To ważny krok w budowie nowoczesnego systemu edukacji, który wspiera rozwój kompetencji na rynku pracy.
Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska "Klimatyczny Człowiek Roku"

Ministerstwo Klimatu i Środowiska ogłosiło piątą edycję konkursu, w którym po raz kolejny chcą nagrodzić osoby, które w sposób nieszablonowy i innowacyjny działają na rzecz klimatu i środowiska oraz mają osiągnięcia w tym zakresie. Termin...

Konferencja hybrydowa realizowana w ramach projektu “Profil absolwenta” pt.: “Od profilu do zmian w systemie edukacji”

Konferencja hybrydowa realizowana w ramach projektu “Profil absolwenta” pt.: “Od profilu do zmian w systemie edukacji”

Szanowni Państwo,


Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej mają przyjemność zaprosić Państwa do udziału w konferencji pt.: “Od profilu do zmian
w systemie edukacji – propozycje rozwiązań”, która jest działaniem prowadzonym w ramach projektu “Kształtowanie kompetencji – od profilu do praktyki opracowanie profilu absolwenta”; z uwzględnieniem założeń/koncepcji koniecznych zmian w kształceniu ogólnym”, realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych, która wpisuje się w szerszy i długoterminowy plan zmian w polskiej edukacji.

Konferencja, realizowana w formule hybrydowej, odbędzie się 29 sierpnia 2024 roku w godzinach 10.00 - 14.00, stacjonarnie: w Warszawie, online: na kanale YouTube Instytutu Badań Edukacyjnych.

Udział w konferencji jest bezpłatny.


Podczas konferencji zostaną zaprezentowane pierwsze efekty prac zespołu eksperckiego pracującego przy tworzeniu profilu absolwenta np. wyniki analiz systemów edukacyjnych w wybranych państwach OECD, podsumowanie prac analitycznych nad kompetencjami współczesnych uczniów, zestawienia
zmian w podejściu do podstaw programowych na przestrzeni lat. Zaprosimy Państwa do dyskusji nt. głównych zadań, jakie stoją przed współczesną szkołą.

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 29.08.2024 | 10:00
Zakończenie 29.08.2024 | 14:00
Lokalizacja Warszawa
Projekt Profil absolwenta, Konferencja