W raporcie przedstawiono wyniki badania ankietowego skierowanego do kadr systemu oświaty, którego celem była analiza potrzeb specjalistów pracujących w publicznych i niepublicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych w zakresie zasobów dydaktycznych i metodycznych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb dzieci i młodzieży oraz w zakresie częstotliwości wykorzystania przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne narzędzi diagnostycznych w wybranych obszarach. W raporcie omówiono w szczególności zakres wykorzystania zasobów dydaktycznych i metodycznych przez praktyków bezpośrednio pracujących z dziećmi i młodzieżą, wskazano, jakiego rodzaju materiałów brakuje w ogólnodostępnych zasobach edukacyjnych oraz jakie są najczęściej wykorzystywane narzędzia diagnostyczne. Pytania zawarte w kwestionariuszu ankiety dotyczyły zarówno kwestii związanych z przygotowaniem się do prowadzenia rozpoznania, diagnozy, jak i prowadzenia wsparcia postdiagnostycznego. Ponadto istotne było poznanie potrzeb w zakresie oznakowania materiałów w celu ich łatwego wyszukiwania przez specjalistów z poradni. Wyniki przeprowadzonego badania ankietowego są wykorzystywane w pozostałych działaniach zaplanowanych w projekcie i będą służyły do wsparcia pracy specjalistów w bezpośredniej pracy z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi.