Kampania “Dni uczenia się dorosłych”

Na początku maja wystartowała kampania społeczna “Dni uczenia się dorosłych”, promująca rozwijanie nawyku ciągłego zdobywania wiedzy i umiejętności. Jako oficjalny partner wydarzenia w kampanię zaangażował się także Instytut Badań Edukacyjnych!

“Dni uczenia się dorosłych” to kampania społeczna, której pierwsza edycja odbyła się już w latach 80. Od tamtej pory organizowana jest cyklicznie pod egidą UNESCO, jako Adults Learner’s Week lub Festival of Learning. W roku 2009 wydarzenie zawitało także do Polski. Jaki jest cel kampanii? Przede wszystkim wykazanie, że kształcenie się przez całe życie jest w dzisiejszych realiach gospodarczych nie tylko konieczne, ale też może zmienić życie człowieka na lepsze. Jak podaje na swojej stronie internetowej organizator kampanii, czyli Polska Izba Firm Szkoleniowych: “Uczenie się przez całe życie ułatwia funkcjonowanie na rynku pracy, poprawia jakość życia i ułatwia czerpanie z niego przyjemności. Chcemy, żeby uczenie się stało się stylem życia i sposobem na spędzanie wolnego czasu w sposób atrakcyjny i twórczy. Chcemy pokazać Polakom mnogość tematów, form i metod, które są dostępne na wyciągnięcie ręki – i pomóc im czerpać z tego, co jest dostępne tuż obok albo w Internecie”.

Instytut włącza się w kampanię!

Tegoroczna polska edycja kampanii odbywa się pod honorowym patronatem Polskiego Komitetu ds. UNESCO. Wśród instytucji i organizacji współpracujących przy przygotowaniu i prowadzeniu kampanii znalazły się m.in. IBE, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, PARP, FRSE oraz KRASP. Zaangażowanie Instytutu w akcję nie ogranicza się jednak do wsparcia organizacyjnego i komunikacyjnego. Jednym z członków Rady “Dni Uczenia się Dorosłych” została Katarzyna Wielguszewska, ekspertka IBE ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

Więcej informacji na stronie edurosli.pl

Kalendarz wydarzeń

Lipca   2024
Pon Wt Śr Cz Pt Sob Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

NASZE BADANIA