Na początku maja wystartowała kampania społeczna “Dni uczenia się dorosłych”, promująca rozwijanie nawyku ciągłego zdobywania wiedzy i umiejętności. Jako oficjalny partner wydarzenia w kampanię zaangażował się także Instytut Badań Edukacyjnych!
“Dni uczenia się dorosłych” to kampania społeczna, której pierwsza edycja odbyła się już w latach 80. Od tamtej pory organizowana jest cyklicznie pod egidą UNESCO, jako Adults Learner’s Week lub Festival of Learning. W roku 2009 wydarzenie zawitało także do Polski. Jaki jest cel kampanii? Przede wszystkim wykazanie, że kształcenie się przez całe życie jest w dzisiejszych realiach gospodarczych nie tylko konieczne, ale też może zmienić życie człowieka na lepsze. Jak podaje na swojej stronie internetowej organizator kampanii, czyli Polska Izba Firm Szkoleniowych: “Uczenie się przez całe życie ułatwia funkcjonowanie na rynku pracy, poprawia jakość życia i ułatwia czerpanie z niego przyjemności. Chcemy, żeby uczenie się stało się stylem życia i sposobem na spędzanie wolnego czasu w sposób atrakcyjny i twórczy. Chcemy pokazać Polakom mnogość tematów, form i metod, które są dostępne na wyciągnięcie ręki – i pomóc im czerpać z tego, co jest dostępne tuż obok albo w Internecie”.
Instytut włącza się w kampanię!
Tegoroczna polska edycja kampanii odbywa się pod honorowym patronatem Polskiego Komitetu ds. UNESCO. Wśród instytucji i organizacji współpracujących przy przygotowaniu i prowadzeniu kampanii znalazły się m.in. IBE, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, PARP, FRSE oraz KRASP. Zaangażowanie Instytutu w akcję nie ogranicza się jednak do wsparcia organizacyjnego i komunikacyjnego. Jednym z członków Rady “Dni Uczenia się Dorosłych” została Katarzyna Wielguszewska, ekspertka IBE ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Więcej informacji na stronie edurosli.pl