17 maja br. w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyło się seminarium poświęcone omówieniu wyników Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu. Spotkanie zorganizował Zespół Badań Międzynarodowych IBE.
W prezentacji wyników uczestniczyli: Artur Górecki, Dyrektor Departamentu Kształcenia Ogólnego i Podstaw Programowych w Ministerstwie Edukacji i Nauki, prof. dr hab. Robert T. Ptaszek, Dyrektor IBE, dr hab. Paweł Gondek, Zastępca Dyrektora Instytutu ds. Naukowych, zespół badania PIRLS w IBE oraz zaproszeni goście.
Seminarium dotyczące wyników badania PIRLS 2021 poprowadził dr Michał Sitek, Kierownik Zespołu Badań Międzynarodowych IBE, a prezentację przedstawili autorzy raportu z badania PIRLS 2021:
- Joanna Kaźmierczak, Krajowa Koordynatorka Badania PIRLS
- Krzysztof Bulkowski, Ekspert metodologii badań oraz członek zespołu badania PIRLS
- Wioleta Dobosz-Leszczyńska, Ekspert ds. narzędzi badawczych
- Olga Wasilewska, Krajowa Koordynatorka Badania ICCS 2022
Podczas spotkania zaprezentowano omówienie Wyników międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w czytaniu oraz pokazano prezentację z najważniejszymi informacjami. Przedstawiono również wnioski na temat postaw uczniów wobec czytania, sposobów nauczania czytania oraz pracy nauczycieli z uczniami. Poruszono także wątki warunków uczenia się i nauczania w polskich szkołach, klimatu szkoły oraz środowiska domowego uczniów.