flaga RPTekst łatwy do czytania

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

Badanie PIRLS to jedno z największych badań edukacyjnych dotyczących oceny umiejętności rozumienia czytanego tekstu uczniów w czwartym roku edukacji szkolnej. Zapraszamy do zapoznania się z procesem przygotowania i realizacji badania.

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

IBE PIB z dumą ogłasza sukces ogólnopolskiego programu "Przedszkole dostępne dla wszystkich". Od września 2024 do czerwca 2025 aż 729 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń.
Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska jako pierwsza w Polsce wdrożyła mikropoświadczenia w aplikacji Odznaka+. To ważny krok w budowie nowoczesnego systemu edukacji, który wspiera rozwój kompetencji na rynku pracy.
Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska "Klimatyczny Człowiek Roku"

Ministerstwo Klimatu i Środowiska ogłosiło piątą edycję konkursu, w którym po raz kolejny chcą nagrodzić osoby, które w sposób nieszablonowy i innowacyjny działają na rzecz klimatu i środowiska oraz mają osiągnięcia w tym zakresie. Termin...

Możliwości i korzyści narzędzia cyfrowego Moje Portfolio - rozwój mobilnej wersji narzędzia – warsztat prowadzony metodą Design Thinking

Możliwości i korzyści narzędzia cyfrowego Moje Portfolio - rozwój mobilnej wersji narzędzia – warsztat prowadzony metodą Design Thinking

Podczas warsztatu uczniowie zapoznają się z koncepcją uczenia się przez całe życie, wraz z kluczowymi pojęciami z tego zakresu takimi jak umiejętności, kwalifikacje i kompetencje, a także dowiedzą się więcej o  przemianach rynku pracy w XXI wieku. Podczas warsztatu zostanie zaprezentowane narzędzie cyfrowe Moje Portfolio (link), które służy do gromadzenia dowodów na posiadanie kompetencji i określania planów rozwoju. Pozwala na przygotowanie e-portfolio oraz CV. Z narzędzia młodzież może korzystać samodzielnie lub podczas współpracy z doradcą/nauczycielem. Uczeń korzystający z narzędzia Moje Portfolio może w nim umieścić próbki pracy, referencje, dyplomy, itp. (w formie cyfrowej), które świadczą o posiadaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych; zaplanować na osi czasu konkretne cele w odniesieniu do tych kompetencje oraz stworzyć swoje CV.

Po zapoznaniu uczniów z założeniami narzędzia cyfrowego Moje Portfolio w wersji webowej, trenerki Instytutu Badań Edukacyjnych poprowadzą z uczniami warsztat metodą Design Thinking. Celem warsztatu oprócz poznania przez uczniów samej metody Design Thinking, będzie poznanie potrzeb i oczekiwań młodzieży w kontekście wersji mobilnej narzędzia Moje Portfolio, które powstanie w ramach projektu ZSK 6. Ta część warsztatu pozwoli młodzieży przećwiczyć elementy metody Design Thinking w praktyce (od zidentyfikowania potrzeb, przez generowanie pomysłów, prototypowanie i testowanie różnych rozwiązań) poprzez wspólne zaprojektowanie funkcjonalności, jakie powinna posiadać aplikacja mobilna Moje Portfolio, która odpowiadałaby na potrzeby tej grupy wiekowej.

Warsztaty odbędą się w godzinach 08:00-15:15, przewidziany jest poczęstunek w formie cateringu: przerwy z przekąskami oraz obiad. 

Rejestracja na warsztat zamknięta.

Działanie jest realizowane w ramach projektu: “Wspieranie dalszego rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w Polsce (ZSK 6)”, nr umowy: FERS.01.08-IP.05-0001/23, realizowanego ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, Działanie: 01.08 Rozwój systemu edukacji i uczenia się dorosłych. 

 

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 16.10.2024 | 08:00
Zakończenie 16.10.2024 | 15:15
Projekt ZSK6, Warsztat
Załącznik Program-Warsztat-Rybnik-16.10.2024-r.pdf