flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Profil absolwenta szkół ponadpodstawowych. Weź udział w webinarze

Profil absolwenta szkół ponadpodstawowych. Weź udział w webinarze

Rozpoczęły się zapisy na kolejny webinar informacyjny dotyczący powstającego Profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Spotkanie online odbędzie się 9 czerwca o godz. 16.30. 
Rada o zmianach w edukacji: reforma będzie oparta na wynikach badań

Rada o zmianach w edukacji: reforma będzie oparta na wynikach badań

- Rola badań naukowych przy wprowadzaniu zmian w systemie edukacji, potrzeba prowadzenia cyklicznych badań nad dobrostanem uczniów i nauczycieli, zapisy części ogólnej podstawy programowej dla szkoły podstawowej oraz założenia tygodnia...

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

  "Dorośli są zróżnicowaną grupą uczących się – mają bardzo różne motywacje do uczenia się, odmienne warunki życia oraz potrzeby i cele" - wyjaśnia dr Wojciech Stęchły z projektu "Mikropoświadczenia" prowadzonego w IBE PIB.

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

ZRK3

06
Sie
2025

Tworzenie dokumentów aplikacyjnych a tworzenie ofert pracy – perspektywa współpracy z różnymi klientami urzędów pracy (warsztat on-line)

06.08.2025 10:00 -12:00
Tworzenie dokumentów aplikacyjnych a tworzenie ofert pracy – perspektywa współpracy z różnymi klientami urzędów pracy (warsztat on-line)

Pracodawcy i osoby szukające pracy mogą lepiej określić swoje potrzeby na rynku pracy, jasno i precyzyjnie opisując umiejętności. Dobrze opisane umiejętności za pomocą efektów uczenia się mogą być szansą na odnalezienie się pracownika i pracodawcy na rynku pracy. Podczas warsztatu omówimy, jak tworzyć opisy efektów uczenia się, które będą pomocne zarówno w przygotowywaniu dokumentów aplikacyjnych, jak i ofert pracy.

16
Lip
2025

Współpraca międzyinstytucjonalna w realizacji działań aktywizujących (diagnostyka, szkolenia, walidacja, etc.) (warsztat on-line)

16.07.2025 10:00 -12:00
Współpraca międzyinstytucjonalna w realizacji działań aktywizujących (diagnostyka, szkolenia, walidacja, etc.) (warsztat on-line)

Doradztwo zawodowe w urzędach pracy i doradztwo walidacyjne w instytucjach certyfikujących mają wspólne elementy – oba skupiają się na wspieraniu klientów w odkrywaniu ich potencjału rozwojowego. Kluczowe jest zrozumienie konieczności współpracy w obszarze doradztwa między tymi instytucjami. Zapraszamy na warsztat poświęcony współpracy i rozwijaniu oferty w tym zakresie.

09
Lip
2025

Projektowanie i planowanie ścieżek rozwoju z wykorzystaniem narzędzi Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (warsztat on-line)

09.07.2025 10:00 -12:00
Projektowanie i planowanie ścieżek rozwoju z wykorzystaniem narzędzi Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (warsztat on-line)

Przewodnik po ZRK, Kompas, Małe ZRK – to tylko niektóre z naszych narzędzi, które pozwalają odkryć możliwości projektowania i planowania ścieżek rozwoju. Zapraszamy do zapoznania się z ich potencjałem wspierającym tworzenie oferty dla klientów urzędów pracy.

18
Cze
2025

Nowoczesne narzędzia Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji w pracy doradcy zawodowego (seminarium on-line)

18.06.2025 10:00 -12:00
Nowoczesne narzędzia Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji w pracy doradcy zawodowego  (seminarium on-line)

Podczas seminarium uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak wyszukiwać i filtrować kwalifikacje zgromadzone w ZRK oraz jak interpretować informacje o kwalifikacjach i wykorzystywać je  w procesie doradczym?
  • Jak przy pomocy Praktycznego przewodnika po ZRK przejść krok po kroku przez funkcjonalności Rejestru, które są kluczowe dla osoby wspierającej rozwój edukacyjno-zawodowy osób poszukujących pracy lub chcących się przekwalifikować?
  • W jaki sposób Czatbotka ZeteRKa pozwala identyfikować preferencje zawodowe użytkownika, a następnie przedstawia spersonalizowaną propozycję kwalifikacji?
  • Jak przy pomocy Kompasu poszukiwać kwalifikacji (wolnorynkowych, sektorowych) wspierających planowanie ścieżki rozwojowej?