flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Masz pomysł? Połącz kropki i zgarnij nagrodę!

Masz pomysł? Połącz kropki i zgarnij nagrodę!

Ogłaszamy Ogólnopolski Konkurs Filmowy dla szkół podstawowych “Połącz kropki”. Zgłoszenia szkół przyjmujemy do 30 maja, a na prace konkursowe czekamy do 6 czerwca. Do wygrania vouchery oraz warsztaty ze znanymi popularyzatorami nauki. 

Profil absolwenta szkół ponadpodstawowych. Weź udział w webinarze

Profil absolwenta szkół ponadpodstawowych. Weź udział w webinarze

Rozpoczęły się zapisy na kolejny webinar informacyjny dotyczący powstającego Profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Spotkanie online odbędzie się 9 czerwca o godz. 16.30. 
Rada o zmianach w edukacji: reforma będzie oparta na wynikach badań

Rada o zmianach w edukacji: reforma będzie oparta na wynikach badań

- Rola badań naukowych przy wprowadzaniu zmian w systemie edukacji, potrzeba prowadzenia cyklicznych badań nad dobrostanem uczniów i nauczycieli, zapisy części ogólnej podstawy programowej dla szkoły podstawowej oraz założenia tygodnia...

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

  "Dorośli są zróżnicowaną grupą uczących się – mają bardzo różne motywacje do uczenia się, odmienne warunki życia oraz potrzeby i cele" - wyjaśnia dr Wojciech Stęchły z projektu "Mikropoświadczenia" prowadzonego w IBE PIB.

Szkolenie on-line pt. “Dobrostan cyfrowy. Od danych z badań do działań w szkole.”, godz.16.30-19.30

 Szkolenie on-line pt. “Dobrostan cyfrowy. Od danych z badań do działań w szkole.”, godz.16.30-19.30

IBE-PIB zaprasza na bezpłatne szkolenie online: „Dobrostan cyfrowy. Od danych z badań do działań w szkole.”
Link do deklaracji uczestnictwa i formularza zgłoszeniowego: TUTAJ

W dobie dynamicznych zmian technologicznych nauczyciele coraz częściej stają przed wyzwaniem wspierania uczniów w bezpiecznym i świadomym korzystaniu z cyfrowych narzędzi. Podczas szkolenia poruszymy kluczowe zagadnienia związane z wpływem technologii na rozwój młodych ludzi oraz z budowaniem bezpiecznego środowiska cyfrowego w szkole i domu.

Termin szkolenia: 11 czerwca 2025 r., godz. 16:30-19:30

Liczba miejsc ograniczona.

W programie m.in.:

  • Technologiczna rewolucja i zmiany pokoleniowe – jak zmienia się sposób funkcjonowania młodych ludzi w erze cyfrowej.
  • Mechanizmy wpływu technologii cyfrowych na rozwój i funkcjonowanie dzieci i młodzieży – z perspektywy psychologicznej, społecznej i edukacyjnej.
  • Zagrożenia cyfrowego świata – jak je rozpoznawać i im przeciwdziałać.
  • Jak budować bezpieczne środowisko cyfrowe w domu i w szkole? –wskazówki i dobre praktyki.

Podczas szkolenia odwołamy się do  badań dotyczących aktywności dzieci i młodzieży w sieci oraz wpływu nowych technologii na ich dobrostan – omówimy aktualne dane i wnioski z badań, które mogą pomóc w pracy wychowawczej i dydaktycznej.

Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy, z przestrzenią na aktywną dyskusję, wymianę doświadczeń i pracę z konkretnymi przykładami.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy kadrę zarządzającą szkół wszystkich etapów edukacji i kadrę uczącą, specjalistki i specjalistów szkolnych, pracowniczki i pracowników placówek doskonalenia nauczycieli 

Prowadzące
Szkolenie prowadzą Ewa Frołow i Joanna Biskup - ekspertki IBE-PIB 

Zapraszamy do udziału – wspólnie zadbajmy o mądre i odpowiedzialne korzystanie z technologii w edukacji!

W razie pytań prosimy o kontakt: Bartłomiej Włodarczyk, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szkolenie realizowane jest w ramach projektu realizowanego przez IBE PIB pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 11.06.2025 | 16:30
Zakończenie 11.06.2025 | 19:30
Lokalizacja On line
Projekt Dobrostan cyfrowy. Od danych z badań do działań w szkole, Szkolenie online