flaga RPTekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Profil absolwenta szkół ponadpodstawowych. Weź udział w webinarze

Profil absolwenta szkół ponadpodstawowych. Weź udział w webinarze

Rozpoczęły się zapisy na kolejny webinar informacyjny dotyczący powstającego Profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Spotkanie online odbędzie się 9 czerwca o godz. 16.30. 
Rada o zmianach w edukacji: reforma będzie oparta na wynikach badań

Rada o zmianach w edukacji: reforma będzie oparta na wynikach badań

- Rola badań naukowych przy wprowadzaniu zmian w systemie edukacji, potrzeba prowadzenia cyklicznych badań nad dobrostanem uczniów i nauczycieli, zapisy części ogólnej podstawy programowej dla szkoły podstawowej oraz założenia tygodnia...

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

  "Dorośli są zróżnicowaną grupą uczących się – mają bardzo różne motywacje do uczenia się, odmienne warunki życia oraz potrzeby i cele" - wyjaśnia dr Wojciech Stęchły z projektu "Mikropoświadczenia" prowadzonego w IBE PIB.

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!

“Lekcja z Sherlockiem Holmesem”, “Aloes na oparzenie” czy ”Właściwości kobiecych łez” - to niektóre z zadań wspierających rozwój krytycznego myślenia u uczniów. Zachęcamy do zapoznania się z najnowszą publikacją IBE PIB.

Profil absolwenta

27
Wrz
2024

Tym razem twórzmy to wspólnie – zaczynamy konsultacje profilu absolwenta i absolwentki

27.09.2024 11:00 -14:00
Tym razem twórzmy to wspólnie – zaczynamy konsultacje  profilu absolwenta i absolwentki

„Tym razem twórzmy to wspólnie – zaczynamy konsultacje
profilu absolwenta i absolwentki”

29
Sie
2024

Konferencja hybrydowa realizowana w ramach projektu “Profil absolwenta” pt.: “Od profilu do zmian w systemie edukacji”

29.08.2024 10:00 -14:00
Konferencja hybrydowa realizowana w ramach projektu “Profil absolwenta” pt.: “Od profilu do zmian w systemie edukacji”

Podczas konferencji zostaną zaprezentowane pierwsze efekty prac zespołu eksperckiego pracującego przy tworzeniu profilu absolwenta np. wyniki analiz systemów edukacyjnych w wybranych państwach OECD, podsumowanie prac analitycznych nad kompetencjami współczesnych uczniów, zestawienia
zmian w podejściu do podstaw programowych na przestrzeni lat.

19
Cze
2024

Konferencja otwierająca projekt

19.06.2024
Konferencja otwierająca projekt