flaga RPTekst łatwy do czytania

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

Badanie PIRLS to jedno z największych badań edukacyjnych dotyczących oceny umiejętności rozumienia czytanego tekstu uczniów w czwartym roku edukacji szkolnej. Zapraszamy do zapoznania się z procesem przygotowania i realizacji badania.

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

IBE PIB z dumą ogłasza sukces ogólnopolskiego programu "Przedszkole dostępne dla wszystkich". Od września 2024 do czerwca 2025 aż 729 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń.
Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska jako pierwsza w Polsce wdrożyła mikropoświadczenia w aplikacji Odznaka+. To ważny krok w budowie nowoczesnego systemu edukacji, który wspiera rozwój kompetencji na rynku pracy.
Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska "Klimatyczny Człowiek Roku"

Ministerstwo Klimatu i Środowiska ogłosiło piątą edycję konkursu, w którym po raz kolejny chcą nagrodzić osoby, które w sposób nieszablonowy i innowacyjny działają na rzecz klimatu i środowiska oraz mają osiągnięcia w tym zakresie. Termin...

Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation.

Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation.

Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze specjalnymi potrzebami, rozwój nauczycieli? Jak wspierać równość, różnorodność i edukację włączającą? 

17 grudnia 2024 r. zapraszamy do uczestnictwa ONLINE (z tłumaczeniem na polski) i włączenia się do dyskusji na temat skuteczności programów nauczania w zapewnianiu rozwoju społecznego i wpływaniu na to, jacy absolwenci będą w przyszłości wchodzić na rynek pracy. Transmisja konferencji z tłumaczeniem na język polski będzie dostępna na kanale YouTube Instytutu.

Wydarzenie będzie okazją do podzielenia się dobrymi praktykami, rozwiązaniami i sprawdzonymi strategiami, które mogą stać się inspiracją dla Polski i innych krajów. Wśród prelegentów znajdą się obecni i byli ministrowie edukacji, specjaliści ds. tworzenia i wdrażania programów nauczania, eksperci edukacyjni i badacze w tej dziedzinie. Uczestnicy to międzynarodowi i polscy członkowie społeczności związanej z edukacją.

Sesja plenarna Globalnego Forum w dniu 17 grudnia 2024 r. będzie pełnić rolę forum dyskusyjnego ekspertów z całego świata zajmujących się różnymi dziedzinami związanymi z edukacją. Ważnymi punktami programu będą wystąpienia wprowadzające Ministry Edukacji Polski oraz Ministry Edukacji Estonii, a także masterclass prowadzone przez najlepszych specjalistów z dziedziny projektowania i wdrażania programów nauczania opartych na dowodach naukowych oraz wyzwań, przed którymi stoi edukacja przy wdrażaniu nowych rozwiązań.

Wydarzenie odbędzie się w formule hybrydowej z udziałem ekspertów z całego świata. Rejestracja na konferencję stacjonarną w Warszawie (16-17 grudnia). Zapraszamy osoby zainteresowane dostosowaniem programów nauczania do potrzeb współczesnego świata w międzynarodowym kontekście.

Dla chętnych dostępna będzie transmisja online z tłumaczeniem na język polski. Osoby zainteresowane transmisją online z wydarzenia zachęcamy do wypełnienia formularza online.

W dniu poprzedzającym (16 grudnia) wyślemy wiadomość na wskazany mail z przypomnieniem o wydarzeniu i linkiem do transmisji.

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 16.12.2024 | 08:00
Zakończenie 16.12.2024 | 19:30
Lokalizacja Warszawa
Projekt IBE
Załącznik Global-Forum-AGENDA-v22.11.pdf