flaga RPTekst łatwy do czytania

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

Badanie PIRLS to jedno z największych badań edukacyjnych dotyczących oceny umiejętności rozumienia czytanego tekstu uczniów w czwartym roku edukacji szkolnej. Zapraszamy do zapoznania się z procesem przygotowania i realizacji badania.

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

IBE PIB z dumą ogłasza sukces ogólnopolskiego programu "Przedszkole dostępne dla wszystkich". Od września 2024 do czerwca 2025 aż 729 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń.
Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska jako pierwsza w Polsce wdrożyła mikropoświadczenia w aplikacji Odznaka+. To ważny krok w budowie nowoczesnego systemu edukacji, który wspiera rozwój kompetencji na rynku pracy.
Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska "Klimatyczny Człowiek Roku"

Ministerstwo Klimatu i Środowiska ogłosiło piątą edycję konkursu, w którym po raz kolejny chcą nagrodzić osoby, które w sposób nieszablonowy i innowacyjny działają na rzecz klimatu i środowiska oraz mają osiągnięcia w tym zakresie. Termin...

IBE

17
Gru
2024

Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation.

17.12.2024 08:00 -16:00
Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation.

Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze specjalnymi potrzebami, rozwój nauczycieli? Jak wspierać równość, różnorodność i edukację włączającą? 

17 grudnia 2024 r. zapraszamy do uczestnictwa ONLINE (z tłumaczeniem na polski) i włączenia się do dyskusji na temat skuteczności programów nauczania w zapewnianiu rozwoju społecznego i wpływaniu na to, jacy absolwenci będą w przyszłości wchodzić na rynek pracy. Transmisja konferencji z tłumaczeniem na język polski będzie dostępna na kanale YouTube Instytutu.

Wydarzenie będzie okazją do podzielenia się dobrymi praktykami, rozwiązaniami i sprawdzonymi strategiami, które mogą stać się inspiracją dla Polski i innych krajów. Wśród prelegentów znajdą się obecni i byli ministrowie edukacji, specjaliści ds. tworzenia i wdrażania programów nauczania, eksperci edukacyjni i badacze w tej dziedzinie. Uczestnicy to międzynarodowi i polscy członkowie społeczności związanej z edukacją.

Sesja plenarna Globalnego Forum w dniu 17 grudnia 2024 r. będzie pełnić rolę forum dyskusyjnego ekspertów z całego świata zajmujących się różnymi dziedzinami związanymi z edukacją. Ważnymi punktami programu będą wystąpienia wprowadzające Ministry Edukacji Polski oraz Ministry Edukacji Estonii, a także masterclass prowadzone przez najlepszych specjalistów z dziedziny projektowania i wdrażania programów nauczania opartych na dowodach naukowych oraz wyzwań, przed którymi stoi edukacja przy wdrażaniu nowych rozwiązań.

Więcej informacji pod linkiem: https://ibe.edu.pl/pl/opis

Wydarzenie odbędzie się w formule hybrydowej z udziałem ekspertów z całego świata. Rejestracja na konferencję stacjonarną w Warszawie (16-17 grudnia). Zapraszamy osoby zainteresowane dostosowaniem programów nauczania do potrzeb współczesnego świata w międzynarodowym kontekście.

Dla chętnych dostępna będzie transmisja online z tłumaczeniem na język polski. Osoby zainteresowane transmisją online z wydarzenia zachęcamy do wypełnienia formularza online.

W dniu poprzedzającym (16 grudnia) wyślemy wiadomość na wskazany mail z przypomnieniem o wydarzeniu i linkiem do transmisji.

16
Gru
2024

Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation.

16.12.2024 08:00 -19:30
Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation.

Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze specjalnymi potrzebami, rozwój nauczycieli? Jak wspierać równość, różnorodność i edukację włączającą? 

17 grudnia 2024 r. zapraszamy do uczestnictwa ONLINE (z tłumaczeniem na polski) i włączenia się do dyskusji na temat skuteczności programów nauczania w zapewnianiu rozwoju społecznego i wpływaniu na to, jacy absolwenci będą w przyszłości wchodzić na rynek pracy. Transmisja konferencji z tłumaczeniem na język polski będzie dostępna na kanale YouTube Instytutu.

Wydarzenie będzie okazją do podzielenia się dobrymi praktykami, rozwiązaniami i sprawdzonymi strategiami, które mogą stać się inspiracją dla Polski i innych krajów. Wśród prelegentów znajdą się obecni i byli ministrowie edukacji, specjaliści ds. tworzenia i wdrażania programów nauczania, eksperci edukacyjni i badacze w tej dziedzinie. Uczestnicy to międzynarodowi i polscy członkowie społeczności związanej z edukacją.

Sesja plenarna Globalnego Forum w dniu 17 grudnia 2024 r. będzie pełnić rolę forum dyskusyjnego ekspertów z całego świata zajmujących się różnymi dziedzinami związanymi z edukacją. Ważnymi punktami programu będą wystąpienia wprowadzające Ministry Edukacji Polski oraz Ministry Edukacji Estonii, a także masterclass prowadzone przez najlepszych specjalistów z dziedziny projektowania i wdrażania programów nauczania opartych na dowodach naukowych oraz wyzwań, przed którymi stoi edukacja przy wdrażaniu nowych rozwiązań.

 

Więcej informacji pod linkiem: https://ibe.edu.pl/pl/opis

Wydarzenie odbędzie się w formule hybrydowej z udziałem ekspertów z całego świata. Rejestracja na konferencję stacjonarną w Warszawie (16-17 grudnia). Zapraszamy osoby zainteresowane dostosowaniem programów nauczania do potrzeb współczesnego świata w międzynarodowym kontekście.

Dla chętnych dostępna będzie transmisja online z tłumaczeniem na język polski. Osoby zainteresowane transmisją online z wydarzenia zachęcamy do wypełnienia formularza online.

W dniu poprzedzającym (16 grudnia) wyślemy wiadomość na wskazany mail z przypomnieniem o wydarzeniu i linkiem do transmisji.

04
Gru
2024

Konferencja online: TIMSS 2023-podsumowanie wyników badania

04.12.2024 09:50 -11:00

W trakcie konferencji online przedstawione zostaną szczegółowe wyniki badania TIMSS.

27
Cze
2024

Ogłoszenie wyników badań PISA w zakresie umiejętności finansowych

27.06.2024
Ogłoszenie wyników badań PISA w zakresie umiejętności finansowych

Badanie umiejętności finansowych PISA jest źródłem cennych informacji na temat poziomu umiejętności polskich uczniów na tle rówieśników z innych krajów, a także zmian w poziomie tych umiejętności. Pozwala to inspirować i wzbogacić dyskusje dotyczące skuteczności edukacji finansowej w Polsce i działań podejmowanych w tym zakresie przez różne instytucje. W badaniu PISA uczestniczą 15-latkowie, czyli osoby, które – jak można oczekiwać – powinny już posiadać podstawowy zasób wiedzy i umiejętności niezbędnych do podejmowania celnych decyzji finansowych.