flaga RPTekst łatwy do czytania

uczniowie i uczennice z doswiadczeniem migracji i uchodzstwa w polskich szkolach 2004-2024 okladka
ISBN: 978-83-68313-96-3
DOI: 10.24131/9788368313963

Uczniowie i uczennice z doświadczeniem migracji i uchodźstwa w polskich szkołach 2004–2024

Anna Dolińska, Agnieszka Kozakoszczak, Elżbieta Migra-Wójtowicz, Anzhela Popyk, Beata Papuda-Dolińska, Anna Błaszczak, Tomasz Remiszewski, Agnieszka Tomasik, Anna Młynarczuk-Sokołowska

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, 2025

Raport zawiera przegląd i syntezę danych i wiedzy o sytuacji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji i uchodźstwa w polskich szkołach po 2004 roku ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży przybyłych z Ukrainy po 2022 roku. W opracowaniach dotyczących uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji i uchodźstwa w polskim systemie edukacji brakowało dotychczas całościowego ujęcia tej problematyki. Raport jest próbą krytycznego podsumowania polskich doświadczeń z perspektywy dwóch dekad, zbiera bowiem różne ujęcia i perspektywy badawcze – od refleksji socjologiczno-pedagogicznej i omówienia rozwiązań systemowych po doświadczenia konkretnych placówek oświatowych i przykłady dobrych praktyk. Stanowi więc szerokie źródło wiedzy o uczniach i uczennicach z obywatelstwem niepolskim, a przede wszystkim o narzędziach wspomagających ich integrację oraz edukację. Raport jest skierowany do szerokiego grona podmiotów biorących udział w procesie kształtowania polityki i praktyki edukacyjnej w obszarze integracji dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa w Polsce oraz wszystkich osób zainteresowanych tematem migracji i edukacji.

 Zobacz publikację

  • Projekt: IBE-PIB
  • Typ publikacji: Raport
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika