Katarzyna Trawińska-Konador członkinią Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji przy Komisji Europejskiej
Katarzyna Trawińska-Konador
Absolwentka germanistyki i niderlandystyki Uniwersytetu Warszawskiego, w ramach międzynarodowych programów naukowych część studiów odbyła na Uniwersytecie w Leuven w Belgii, Freie Universitaet w Berlinie oraz Uniwersytecie Wiedeńskim. Jest absolwentką Podyplomowego Studium Europejskiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Kursu kwalifikacyjnego dla kadry kierowniczej z zakresu zarządzania oświatą w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie.
Od 2017 r. jest pracownikiem naukowym i nauczycielem akademickim w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest także członkinią zespołu Pełnomocnika Rektora SGH ds. Zapewniania Jakości Kształcenia.
Od 2009 r. jest pracownikiem naukowym Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie, a od 2010 r. – liderką obszaru badawczego w projekcie KRK. Współtworzyła cztery koncepcje badawcze oraz narzędzia jakościowe i ilościowe w badaniach związanych m.in. z tematyką zarządzania kompetencjami branżowymi. W latach 2012–2015 była zatrudniona na stanowisku Zastępcy Lidera Projektu KRK. Była odpowiedzialna za koordynację merytoryczną obszarów w projekcie związanych z zapewnianiem jakości kwalifikacji, walidacji, opisu kwalifikacji, Sektorowych Ram Kwalifikacji oraz monitoringu. Jest współautorką części publikacji końcowych prezentujących rozwiązania wypracowane w projekcie KRK. Od 2017 r. zajmuje stanowisko Sekretarza Rady Naukowej IBE.
W latach 2013–2015 była zatrudniona w dwóch projektach realizowanych przez Fundację Rektorów Polskich dot. rozwijania kwalifikacji poziomu 5 PRK oraz koncepcji rozwijania kierunków kształcenia dla tych kwalifikacji we współpracy z instytucjami szkolnictwa wyższego, tzw. „short cycle” (jest współautorką dwóch publikacji prezentujących wyniki). Od 2015 r. była także zatrudniona w projektach realizowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych dotyczących wdrażania KRK w Macedonii. Od 2017 r. zajmuje stanowisko senior expert w projekcie Central Asia Education Platform (CAEP). Na co dzień współpracuje z instytucjam krajowymi i międzynarodowymi (FRSE, OECD, CEDEFOP) w dziedzinie edukacji i rynku pracy.