Nowy numer kwartalnika „Edukacja”

Ukazał się nowy numer kwartalnika „Edukacja”, czasopisma wydawanego przez Instytut Badań Edukacyjnych. Tematyka najnowszej „Edukacji” jest bardzo przekrojowa, znajdziemy w niej artykuły o charakterze teoretycznym, jak również opracowania oparte na badaniach jakościowych czy wnioski z projektów.

Spis treści

Kamila Hernik – Postawy wobec uspołecznienia zarządzania szkołami. Wnioski z nadania jakościowego

Krzysztof Czarnecki – Dostęp do szkolnictwa wyższego w ujęciu ekonomii dobrobytu

Magdalena Szubielska, Marzena Wójtowicz, Anna Szymańska, Marta Ratomska, Agata Sztorc – Zajęcia edukacyjne towarzyszące wystawie a odbiór sztuki współczesnej przez dzieci przedszkolne i wczesnoszkolne

Marek Bożykowski, Mikołaj Jasiński, Tomasz Zając, Mateusz Żółtak – Wskaźniki względne w badaniach losów absolwentów uczelni

Emilia Kaczmarek – Jak uczyć etyki przyszłych lekarzy? Przegląd aktywnych metod dydaktycznych przydatnych w nauczaniu etyki medycznej

Monika Frania – Selected aspects of the use of e-books in education in the opinions of future Croatian educators

Marta Łockiewicz, Martyna Jaskulska – Umiejętności poprawnego zapisu wyrazów w L1 pośredniczą w związku pomiędzy poziomem przetwarzania fonologicznego w L1 a poprawnym zapisem wyrazów w L2 u młodzieży poprawnie czytającej, ale nie u młodzieży z dysleksją

Najnowszy numer „Edukacji” można znaleźć m.in. na stronie czasopisma.

„Edukacja”

Kwartalnik naukowy „Edukacja” ukazuje się nieprzerwanie od 1983 r. Na łamach pisma omawiane są zagadnienia szeroko rozumianej edukacji w ujęciu różnych dyscyplin nauki, w szczególności pedagogiki, socjologii, psychologii, ekonomii, prawa. Ważne miejsce zajmują problemy dydaktyki przedmiotów szkolnych. Redakcja stawia sobie za cel ożywienie dyskusji na temat stanu edukacji w Polsce, nawiązując dialog ze środowiskami naukowymi, ośrodkami badawczymi i instytucjami oświatowymi, a także publikując artykuły i doniesienia teoretyków oraz praktyków z Polski i zagranicy.

NASZE BADANIA