Jakie umiejętności, postawy i wiedzę powinien rozwijać system edukacji, aby wychodzić naprzeciw wyzwaniom przyszłości? Na te pytania staraliśmy się odpowiedzieć podczas warsztatów foresightowych „Edukacja na fali zmian”, które odbyły się 17 maja w Instytucie Badań Edukacyjnych. Właśnie ukazał się raport, który powstał po warsztatach.
W warsztatach foresightowych UNESCO Futures Literacy Laboratory, współorganizowanych przez Polskie Towarzystwo Studiów nad Przyszłością oraz Uniwersytet Hanzeatycki w Groningen (Holandia), wzięli udział przedstawiciele polskich instytucji, ośrodków badawczych i organizacji pozarządowych specjalizujących się w edukacji.
Uczestnicy warsztatu analizowali scenariusze i prognozy przyszłości, kwestionując aktualne założenia odnośnie rozwoju edukacji.
Warsztat współprowadzili eksperci polscy i holenderscy: dr Loes Damhof, kierowniczka centrum Futures Literacy, wyróżniona w 2016 r. nagrodą Najlepszego Nauczyciela Akademickiego w Holandii oraz Kacper Nosarzewski, ekspert Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością.
Link do raportu: Surfing the Future of Education