Jakie umiejętności, postawy i wiedzę powinien rozwijać system edukacji, aby reagować na wyzwania przyszłości? Na te pytania odpowiedzą uczestnicy warsztatów foresightowych „Edukacja na fali zmian”, które odbędą się 17 maja w Instytucie Badań Edukacyjnych.
Głównym gościem warsztatów będzie dr Loes Damhof z Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Groningen, dyrektor Futures Lab powołanego we współpracy z UNESCO i laureatka nagrody Nauczyciela Akademickiego Roku 2016 przyznanej przez Ministerstwo Edukacji Królestwa Niderlandów. Jej zespół specjalizuje się w projektach badawczych i edukacyjnych poświęconych kompetencjom w zakresie przyszłości tzw. Futures Literacy. Jest to pojęcie pokrewne do tzw. 21st Century Skills, promowane przez UNESCO w kontekście adaptacji do zachodzących zmian i prób odpowiedzialnego planowania - zarówno na poziomie indywidualnym, jak i wspólnotowym.
Warsztaty prowadzone będą w oparciu o ramy metodologiczne UNESCO Futures Laboratory i przygotowane przez ekspertów holenderskiego Hanzehogeschool Groningen Futures Lab oraz Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością.
Program
- Powitanie: dr Piotr Stankiewicz, dyrektor IBE
- Wprowadzenie: dr Loes Damhof, Hanzehogeschool Groningen Futures Lab
- Warsztaty facylitowane przez polskich i holenderskich ekspertów
- Podsumowanie: Kacper Nosarzewski, Polskie Towarzystwo Studiów nad Przyszłością