Redakcja kwartalnika naukowego EDUKACJA zaprasza do lektury wydania specjalnego EDUKACJA. An interdisciplinary approach. W najnowszym tomie naszego pisma prezentujemy anglojęzyczne wersje najciekawszych artykułów opublikowanych w EDUKACJI w latach 2015–2016.
Zostały one poświęcone modelom organizacyjnym gimnazjów w Polsce, okolicznościom towarzyszącym wczesnemu rozpoczęciu edukacji oraz osiągnięciom dzieci w pierwszych latach nauki. Autorzy zwracają uwagę, że mają na nie wpływ takie czynniki, jak pozycja społeczna rodziny, zaangażowanie rodziców w naukę, a nawet postawy czytelnicze. Te ostatnie sprzyjają rozwojowi umiejętności krytycznego odbioru tekstu, dostrzegania w nim niejednoznaczności, interpretowania przekazu na wielu poziomach.
EDUKACJA ukazuje się nieprzerwanie od 1983 roku. Na łamach pisma są omawiane zagadnienia szeroko rozumianej edukacji w ujęciu różnych dyscyplin nauki: pedagogiki, socjologii, psychologii, ekonomii, prawa. Ważne miejsce zajmują problemy dydaktyki przedmiotów szkolnych.
Wydanie anglojęzyczne jest dostępne bezpłatnie na stronie: www.edukacja.ibe.edu.pl/pl/archiwum
Wydanie dwóch anglojęzycznych numerów kwartalnika "Edukacja" (ISSN: 0239-6858) jest finansowane w ramach umowy 861/P-DUN/2016 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.