Pierwsze posiedzenie nowo wybranej Rady Naukowej IBE PIB na lata 2025–2029 odbyło się 15 grudnia 2025 r. Funkcję przewodniczącego Rady objął dr hab. Karol Konaszewski, prof. Uniwersytetu w Białymstoku.
Nowa Rada będzie pełnić kluczową rolę w kształtowaniu kierunków rozwoju naukowego Instytutu oraz dbać o najwyższe standardy prowadzonych badań.
Prezydium Rady Naukowej IBE PIB
Przewodniczącym Rady Naukowej IBE PIB został dr hab. Karol Konaszewski, prof. Uniwersytetu w Białymstoku. W skład Prezydium Rady weszli również: dr Helena Jędrzejczak – zastępczyni przewodniczącego, dr Michał Sitek – zastępca przewodniczącego oraz mgr Jerzy Bielecki – sekretarz Rady. Pełny skład Rady Naukowej jest dostępny na stronie internetowej.
Rada Naukowa została powołana w zróżnicowanym trybie, łączącym nominacje Ministra Edukacji, Ministra Nauki oraz wybory wewnętrzne w IBE PIB. Tak skonstruowany skład zapewnia równowagę pomiędzy perspektywą środowiska akademickiego, doświadczeniem eksperckim oraz znajomością specyfiki prac badawczych prowadzonych w Instytucie.
Wśród członków powołanych przez Ministra Edukacji znaleźli się uznani badacze reprezentujący wiodące polskie ośrodki naukowe, w tym Uniwersytet Warszawski, Szkołę Główną Handlową, Uniwersytet w Białymstoku oraz inne uczelnie. Ministra Nauki w Radzie reprezentuje dr inż. Michał Doligalski. Skład Rady stanowią też członkowie wybrani w wyborach wewnętrznych IBE PIB – doświadczeni badacze i badaczki aktywnie zaangażowani w realizację projektów Instytutu.
Zadania Rady Naukowej IBE PIB
Do zadań Rady Naukowej należy w szczególności ustalanie perspektywicznych kierunków działalności naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej IBE PIB, ocena jakości badań oraz wspieranie rozwoju metodologicznego i merytorycznego prowadzonych projektów. Rada stanowi również ważne forum dialogu pomiędzy nauką a praktyką edukacyjną, wzmacniając rolę Instytutu jako kluczowego ośrodka badań edukacyjnych w Polsce.
Powołanie nowej Rady Naukowej na lata 2025–2029 stanowi istotny element dalszego wzmacniania potencjału naukowego IBE PIB oraz jego wpływu na kształtowanie polityki edukacyjnej opartej na rzetelnych dowodach badawczych.





















