W 3. edycji konkursu o Nagrodę im. prof. Romana Czerneckiego Kapituła wyróżniła 3 artykuły. To jedyny konkurs w Polsce skierowany do autorów prac o edukacji. Jednym z członków kapituły konkursu jest dr Michał Sitek, pełnomocnika ds. naukowo-badawczych w IBE.
Nagroda im. prof. Romana Czerneckiego to wyróżnienie dla autorów publikacji i artykułów, którzy o edukacji piszą merytorycznie, odpowiedzialnie i z zaangażowaniem. Ich prace przyczyniają się do zrozumienia wyzwań, z którymi mierzy się polska edukacja. Stanowią słyszalny głos w debacie na temat jakości uczenia i uczenia się.
Tegoroczni laureaci Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego:
Kategoria “Artykuł Naukowy”
Prof. Grzegorz Szumski oraz prof. Maciej Karwowski, Exploring the Pygmalion effect: The role of teacher expectations, academic self-concept, and class context in students’ math achievement, Contemporary Educational Psychology.
Kategoria „Artykuł publicystyczny”
Aleksandra Pucułek, Szkolna trauma wczesnego wstawania, Gazeta Wyborcza.
Kategoria „Artykuł specjalistyczny”
Dariusz Żółtowski Czytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnej. [w:] „Dlaczego szkoła nie ufa emocjom? Dążenia emocjonalne w szkole i na uczelni”.
Laureaci w każdej z kategorii otrzymali statuetkę oraz nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 zł.
W 3. Edycji konkursu zgłoszonych zostało blisko 140 prac, które zostały poddane podwójnej, anonimowej recenzji przez 14. ekspertów. Kapituła nominowała do Nagrody 16. naukowców, publicystów, praktyków edukacji. Teksty wszystkich nominowanych artykułów znajdują się na stronie Nagrody.
Relacja z wręczenia Nagród oraz rozmowy o edukacji z laureatami dostępne są na Facebooku oraz kanale Youtubowym Fundacji EFC.