Rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania, bezpiecznego, efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z gier komputerowych i wideo – to główne cele pierwszej edycji programu, zainicjowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Od 8 września szkoły podstawowe oraz ponadpodstawowe mogą zgłaszać się do udziału w pilotażu dotyczącym wykorzystania gier komputerowych i wideo w edukacji. Do 30 września br. zainteresowane placówki mogą przesłać formularze zgłoszeniowe do wojewódzkich koordynatorów ds. innowacji w edukacji w kuratoriach oświaty.
Działania w ramach programu
W pierwszej kolejności szkoły przeprowadzą innowacje pedagogiczne. Następnie zostaną przeprowadzone badania na temat skuteczności i efektywności przeprowadzonych rozwiązań. W końcowym etapie na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej epodreczniki.pl, zostaną zamieszczone e-materiały w postaci gier komputerowych i wideo.
Działania szkoły w ramach innowacji wprowadzającej gry komputerowe i wideo:
- opracowanie i zatwierdzenie autorskich programów nauczania;
- ustanowienie lidera/koordynatora projektu w szkole;
- wybór oraz wdrożenie gier komputerowych i wideo;
- udział nauczycieli szkół w różnych formach doskonalenia;
- zapewnienie wsparcia innowacji przez organ prowadzący szkołę;
- udostępnienie przykładów dobrych praktyk;
- wzięcie udziału w badaniach.