Zmiany w zakresie kształcenia zawodowego, rozwój przemysłu 4.0 oraz cyfryzacji, automatyzacji i nowych technologii – o tym w publikacji wydanej w ramach działań ReferNet Polska.
Przedmiotem analizy „Vocational education and training for the future of work: Poland” są dokumenty strategiczne i zmiany na poziomie polityki edukacyjnej, rynku pracy, technologii i cyfryzacji. W publikacji można znaleźć również opinie istotnych interesariuszy w tym obszarze. Ponadto, wskazano przykłady konkretnych działań mających na celu lepsze dostosowanie kształcenia zawodowego do wyzwań przemysłu 4.0 oraz, wykorzystania rozwiązań związanych z automatyzacją.
Analiza została opracowana przez Instytut Badań Edukacyjnych, partnera sieci ReferNet w Polsce.
ReferNet Polska
ReferNet to sieć instytucji stworzona przez CEDEFOP (European Centre for the Development of Vocational Training), działająca od 2002 roku. Jej celem jest zbieranie informacji i monitorowanie zmian w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) w państwach członkowskich UE oraz Islandii i Norwegii, w szczególności: zbieranie informacji na temat roli, struktury i systemu zarządzania VET,
- monitorowanie zmian i trendów w krajowej polityce w tym obszarze,
- prowadzenie pogłębionych analiz wdrażania wytycznych UE w zakresie VET.
Obecnie w sieci uczestniczy 30 instytucji ze wszystkich państw UE, Islandii i Norwegii. W Polsce rolę partnera sieci ReferNet od 2016 roku pełni Instytut Badań Edukacyjnych.
Więcej informacji o publikacji i sieci na stronie ReferNet Polska.