Zapraszamy do nadsyłania tekstów do anglojęzycznego numeru kwartalnika „Edukacja”, który będzie dotyczyć kwestii rzetelności naukowej i etyki badawczej. Artykuły można przesyłać do 25 listopada br.
W obliczu szybko zachodzących zmian w europejskim środowisku badawczym coraz ważniejsze staje się podkreślenie zalet integralności badań i rzetelności naukowej. Wzmocnienie kultury uczciwości badawczej oraz poprawa zaufania społeczeństwa obywatelskiego do badań to główne cele uczenia w szkołach i na uczelniach rzetelności i etyki badawczej.
Do przesyłania tekstów zapraszamy badaczy kultury rzetelności naukowej, członków międzynarodowych konsorcjów realizujących projekty unijne na rzecz wzmacniania uczciwości badawczej, a także nauczycieli i trenerów rzetelności naukowej i etyki badawczej, którzy chcieliby podzielić się doświadczeniami ze swojej praktyki dydaktycznej.
Prace nad numerem powiązane są z realizacją projektu „Path2Integrity”, którego celem jest podniesienie jakości badań i promocja tematyki związanej z etyką i rzetelnością badań.
Proponowana tematyka artykułów:
- nauczanie rzetelności naukowej i etyki badawczej w szkołach średnich i na uczelniach
- formacja trenerów i nauczycieli zajmujących się dydaktyką rzetelności naukowej i etyki badań;
- postrzeganie roli naukowców, uczciwości naukowej i autorytetów etycznych w badaniach;
- dobre i złe praktyki w obszarze rzetelności naukowej;
- respektowanie, wdrażanie i praktyczne funkcjonowanie krajowych i międzynarodowych regulacji dotyczących zasad etyki i rzetelności w nauce;
- wdrażanie rozwiązań promujących i wzmacniających kulturę rzetelności naukowej w lokalnym i międzynarodowym środowisku akademickim.
Teksty artykułów w języku angielskim o objętości 30–50 tys. znaków ze spacjami (+ literatura cytowana) prosimy przesyłać do 25 listopada br. na adres: