Zapraszamy do zapoznania się z artykułem ekspertki IBE dr Katarzyny Kalinowskiej, który został przygotowany na bazie danych projektu KEEP oraz indywidualnego grantu naukowego (Miniatura, NCN).
Celem artykułu jest przedstawienie wyników analizy uczniowskich doświadczeń uczestnictwa w zdalnych lekcjach podczas pandemii COVID19 oraz opis emocjonalnej panoramy e-szkoły z perspektywy młodzieży. Tekst ma charakter etnograficznej relacji ze zdalnych lekcji, wykorzystuje metodę opisu gęstego.
Badania będące podstawą artykułu realizowane były między październikiem a grudniem 2020 roku wśród uczniów i uczennic szkół średnich.
W wyniku jakościowej analizy treści dzienników uczniowskich i wywiadów pogłębionych z młodymi ludźmi powstały opisy siedmiu typów zdalnych lekcji:
- seans spirytystyczny
- wojna i pokój
- prawda czasu, prawda ekranu,
- stowarzyszenie umarłych kamerek
- wolna e-lekcja
- show must go on
- domowe przedszkole