flaga RPTekst łatwy do czytania

Bezpłatny warsztat: Przemoc rówieśnicza - jak jej przeciwdziałać i jak na nią reagować w wielokulturowej klasie?

Celem bezpłatnego warsztatu jest wsparcie kadry pracującej z dziećmi i młodzieżą w skutecznym identyfikowaniu, reagowaniu oraz przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej w środowisku szkolnym różnorodnym kulturowo.

Podczas spotkania poruszymy następujące tematy:

  • Jakie działania profilaktyczne warto podejmować i jak edukować na temat przemocy, żeby skutecznie przeciwdziałać przemocy rówieśniczej w środowisku różnorodnym kulturowo?
  • Jak budować szkolne systemy interwencji i reagowania na przemoc rówieśniczą w środowisku różnorodnym kulturowo?
  • Jak uaktywniać osoby, które są świadkami przemocy rówieśniczej? Praca z dzieckiem stosującym przemoc i dzieckiem doświadczającym przemocy rówieśniczej.  

Podczas warsztatu chcemy również poznać opinie i doświadczenia osób uczestniczących związane z edukacją i integracją uczniów z obywatelstwem niepolskim w szkołach, tak aby przygotować rekomendacje dla Ministerstwa Edukacji Narodowej.

DLA KOGO?

  • jeśli jesteś nauczycielem, specjalistą szkolnym ze szkoły podstawowej i/lub ponadpodstawowej, poradni psychologiczno-pedagogicznej lub organizacji wspierającej integrację osób z doświadczeniem migracji i uchodźstwa,
  • jeśli poszukujesz wiedzy i pomysłów jak pracować z rodzicami dzieci/młodzieży z doświadczeniem migracji/uchodźstwa,
  • jeśli masz pytania do ekspertów – doświadczonych psycholożek, terapeutek,

ten warsztat jest dla Ciebie.  

OSOBY PROWADZĄCE

Warsztat poprowadzą:

  • IZABELA PODSIADŁO-DACEWICZ, ekspertka z zakresu pedagogiki specjalnej, psychotraumatologii, interwencji kryzysowej, mediacji. Tworzy i koordynuje systemowe działania edukacyjne związane z budowaniem bezpiecznego i inkluzywnego środowiska szkolnego oraz przeciwdziałaniem przemocy i dyskryminacji. Prowadzi zajęcia, superwizje dla asystentek międzykulturowych, mediacje i interwencje kryzysowe, wspiera organizację systemu wsparcia w trudnych sytuacjach szkolnych.
  • GERARD BAH, młodszy inspektor Policji w stanie spoczynku, szkoleniowiec, ekspert z zakresu  praw człowieka, mowy nienawiści, wielokulturowości, radykalizacji, cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży, profilaktyki społecznej. Trener programu ‘Szkoła Przyjazna Prawom Człowieka. Jak przeciwdziałać wykluczeniu i przemocy w szkole?’ Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz Urzędu Miasta Stołecznego Warszawa. Współautor materiałów dydaktycznych dot. zagadnień antydyskryminacji i reagowania na przemoc w przestrzeni publicznej.
  • DOROTA BANASIAK, psycholożka, mediatorka, socjoterapuetka, współpracowniczka Polskiego Forum Migracyjnego. Ma wieloletnie doświadczenie pracy w środowisku szkolnym, jako nauczycielka, pedagożka, psycholożka. Obecnie jest m.in. koordynatorką i trenerką programu ‘Szkoła Przyjazna Prawom Człowieka. Jak przeciwdziałać wykluczeniu i przemocy w szkole?’ Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz Urzędu Miasta Stołecznego Warszawa. 

INFORMACJE PRAKTYCZNE I ZAPISY 

Aby wziąć udział w warsztacie należy się zgłosić poprzez wypełnienie deklaracji uczestnictwa i formularza zgłoszeniowego.

Liczba miejsc jest ograniczona. Link do spotkania zostanie przesłany osobom zakwalifikowanym do udziału na podany adres mailowy. Warsztat będzie nagrany w celu opracowania ogólnych wniosków. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z regulaminem uczestnictwa. Osoby uczestniczące dostaną imienny certyfikat.

W razie pytań w sprawach związanych z rekrutacją prosimy o kontakt z: Anną Dolińską e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Rozpoczęcie - 27.11.2025 | 13:00 

Zakończenie - 27.11.2025 | 14:30 

Lokalizacja - Online

Link zostanie przesłany osobom zakwalifikowanym do udziału na wskazany adres mailowy

Warsztat realizowany w ramach projektu „Wsparcie polityki i praktyki edukacyjnej na rzecz integracji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji” z dofinansowaniem ze środków z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS). Nr projektu FERS.01.04-IP.05-0017/24.

#FunduszeUE