Wpływ powszechności edukacji na PKB: analiza danych ze 121 krajów w latach 1960-2015

Streszczenie

W artykule przeanalizowano wpływ powszechności edukacji na produkt krajowy brutto (PKB). W badaniu wykorzystano  dane dotyczące średniej liczby lat nauki oraz PKB per capita i PKB według parytetu siły nabywczej (PKB PPP) per capita. Analiza obejmowała dane pięcioletnie zebrane dla 121 krajów w okresie 1960-2015. Wyniki potwierdziły pozytywny wpływ  średniej liczby lat nauki na wzrost PKB per capita oraz PKB PPP per capita. Dodatkowo przedstawiono wybrane dane doty czące zmian poziomu wykształcenia w Polsce oraz w innych krajach na świecie. 

Pobierz plik PDF

DOI: 10.24131/3724.240101

The Impact of Education Prevalence on GDP: An Analysis of Data from 121 Countries, 1960-2015 

Abstract  

The article analyzes the impact of the prevalence of education on Gross Domestic Product (GDP). The study used data  on the average number of years of schooling, as well as GDP per capita and GDP in purchasing power parity (GDP PPP)  per capita. The analysis included five-year interval data collected for 121 countries over the period of 1960-2015. The  results confirmed the positive impact of the average number of years of schooling on the growth of GDP per capita and  GDP PPP per capita. Additionally, selected data on changes in education levels in Poland and other countries worldwide  are presented. 

Najnowsze artykuły

Teaching forgiveness: Exploring psychoeducational and therapeutic strategies to foster well-being

  • Sebastian Binyamin Skalski Bednarz, Loren L. Toussaint, Jon R. Webb

Uwarunkowania gotowości nauczycieli do doskonalenia własnych kompetencji moralnych

  • Agnieszka Buczak, Izabella Maria Łukasik

Skuteczność zastosowania wirtualnej rzeczywistości (VR) w szkoleniach wysokościowych

  • Michał Kędra, Rafał Muda, Paweł Rosiński

The opinions of adolescents on the methodics of religious education in Poland

  • Marta Buk-Cegiełka, Helena Słotwińska, Janusz Mariański, Paweł Mąkosa, Radosław Rybarski

Fear of taking math exams in the time of COVID-19

  • Jolanta Perek-Białas, Paweł Grygiel, Roman Dolata, Paulina Skórska