Studia dualne jako forma akademickiego laboratorium innowacji dydaktycznej. Analiza przypadku studiów dualnych drugiego stopnia na kierunku ekonomia społeczna w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie

Potencjał tworzony w ramach formuły studiów dualnych odpowiada na potrzeby edukacyjne wyrastające ze specyfiki funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej. Ta swoista forma laboratorium innowacji dydaktycznej otwiera możliwości nie tylko podejmowania starań na rzecz upowszechniania samej idei ekonomii społecznej, ale i wyjścia naprzeciw ujawniającym się deficytom w funkcjonowaniu podmiotów ekonomii społecznej.

Celem niniejszego artykułu jest rozpoznanie efektów uzyskanych z przeprowadzonych studiów dualnych oraz zarysowanie na tej podstawie zmiany w postrzeganiu pracy w ramach gospodarki społecznej. W badaniach wykorzystano technikę ankiety wspomaganej komputerowo (CAWI). Postawioną hipotezę, że ukończenie studiów na kierunku ekonomia społeczna w formule dualnej zauważalnie przełożyło się na wzrost dojrzałości w postrzeganiu problemów związanych z funkcjonowaniem gospodarki społecznej zweryfikowano pozytywnie, ze względu na wysoki odsetek respondentów uznających, że ważne jest głównie probiznesowe nastawienie wobec problemów funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej.

  Pobierz plik PDF