Prawda czy fałsz? Wspieranie uczniów w krytycznej ocenie informacji publikowanych w internecie
Opracowanie przygotowane przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) mające na celu przybliżenie wyników badania ICILS 2023 dotyczących kompetencji uczniów w zakresie oceny wiarygodności informacji. Broszura skierowana jest do nauczycieli, osób pracujących z młodzieżą oraz rodziców i zawiera wskazówki, jak uczyć młodych ludzi krytycznego spojrzenia na treści publikowane w internecie, m.in. sposoby i kryteria oceny wiarygodności informacji.
Raport z prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji w Budownictwie (SRK BD)
Niniejszy raport stanowi podsumowanie prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji w Budownictwie (SRK BD). Oprócz aktualizacji zapisów kompetencji związanych ze zmianami w sektorze, które nastąpiły w ciągu 9 lat od opracowania pierwszej SRK BD, w ramie dodatkowo wyszczególniono zielone kompetencje. Ich identyfikacja i rozwój są kluczowe wobec wyzwań zielonej transformacji klimatyczno-gospodarczej, która będzie wpływać na zmiany w systemie edukacji i na rynku pracy w Polsce. Raport zawiera ponadto szczegółowe zestawienie uwag z konsultacji zaktualizowanej ramy.