Entuzjaści edukacji

20250310113459 kilka slow o metodyce pracy nauczyciela jpg
ISBN: 9788361693802
SERIA: 3 | TOM: 1

Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania. Wczesna edukacja dziecka

Aleksandra Kram, Monika Mielcarek

Instytut Badań Edukacyjnych, 2014

Zadania rozwojowe dzieciństwa a cele wczesnej edukacji. Wprowadzenie, czyli o edukacji w sytuacjach naturalnych. Zadania rozwojowe wczesnego dzieciństwa a cele wczesnej edukacji. Cechy rozwojowe dziecka a metody wspierania jego rozwoju. Czynniki ryzyka w rozwoju w okresie dzieciństwa a cele wczesnej edukacji.
Pułapki wczesnej edukacji. Wprowadzenie, czyli o ryzyku zaniedbania lub nadmiernej stymulacji małego dziecka. Beztroskie dzieciństwo, czyli pułapka idealizacji. Słodkie maleństwo, czyli pułapka infantylizacji. Era małego inżyniera, czyli pułapka instrumentalizacji.
Edukacja w środowisku naturalnym. Wprowadzenie, czyli o poznawaniu świata w rodzinie. Fizyczne i społeczne środowisko rodziny jako „szkoła życia”. Rodzice jako pierwsi nauczyciele. Bawmy się razem, czyli o roli rodzeństwa i rówieśników w edukacji dziecka.
Edukacja w środowisku instytucjonalnym. Wprowadzenie, czyli o poznawaniu świata poza rodziną. Rola i zadania nauczyciela małego dziecka. Organizacja fizycznego i społecznego środowiska uczenia się w instytucji. Nowe technologie w edukacji małego dziecka

Zobacz publikację

  • Projekt: Entuzjaści Edukacji
  • Typ publikacji: Poradnik
  • Język: PL
  • WCAG
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika
20250310113459 kilka slow o metodyce pracy nauczyciela jpg
ISBN: 9788361693666
SERIA: 2 | TOM: 1

Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Opieka i wychowanie. Wczesne dzieciństwo

Karolina Appelt, Monika Mielcarek

Instytut Badań Edukacyjnych, 2014

Zadania rozwojowe a cele opieki i wychowania we wczesnym dzieciństwie. Wprowadzenie, czyli o zmieniającej się roli dorosłego: od pielęgnacji i opieki do opieki i wychowania. Wyzwania i oferty otoczenia społecznego a ścieżki rozwojowe. Wyzwanie dla opiekunów małego dziecka: początek wczesnego dzieciństwa. Wyzwanie dla wychowawców małego dziecka: zakończenie wczesnego dzieciństwa. Koncepcje wychowawcze rodziców i opiekunów, czyli: jak myślimy, tak wychowujemy.
Pułapki w opiece i wychowaniu we wczesnym dzieciństwie. Wprowadzenie, czyli o pułapkach pseudowychowania w rodzinie. O nadmiarze i niedostatku opieki i kontroli ze strony dorosłych. Jesteś dla mnie całym światem, czyli o uzależnianiu dziecka od rodziców. Medykalizacja opieki i pielęgnacji małego dziecka. Infantylizacja i idealizacja dzieciństwa, czyli „słodkie maleństwa”.
Zadania rodziców i innych dorosłych jako opiekunów i wychowawców. Wprowadzenie, czyli o roli otoczenia w procesie opieki i wychowania dziecka. Rola i zadania rodziców jako najważniejszych osób znaczących. Mama czy tata, czyli o byciu razem. Rodzice jako dawcy reguł. Ja sam, czyli o nauce samoobsługi. Rola i zadania innych dorosłych w rodzinie
Rola otoczenia społecznego w opiece i wychowaniu małego dziecka. Wprowadzenie, czyli o rozszerzaniu się dziecięcego świata. Rola pozarodzinnych opiekunów małego dziecka. Rola rówieśników, czyli znaczenie pierwszych kontaktów z innymi dziećmi. Rola mass mediów, czyli szanse i zagrożenia dla dzieci i rodziców. Rola miejsc i instytucji publicznych w życiu małych dzieci

     Zobacz publikację

  • Projekt: Entuzjaści Edukacji
  • Typ publikacji: Poradnik
  • Język: PL
  • WCAG
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika
20250310113459 kilka slow o metodyce pracy nauczyciela jpg
ISBN: 9788361693505
SERIA: 1 | TOM: 1

Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Rozwój dziecka. Wczesne dzieciństwo

Magdalena Czub

Instytut Badań Edukacyjnych, 2014

Kamienie milowe w rozwoju w pierwszych trzech latach życia. Wprowadzenie, czyli o kształtowaniu się podstaw samoregulacji. Formowanie się przywiązania: nawiązanie więzi z opiekunem. Formowanie się przywiązania: rozwój mechanizmów regulacji emocji. Kształtowanie się autonomii
Wczesne doświadczenia a zdolność do samoregulacji. Wprowadzenie, czyli o konsekwencjach wczesnych doświadczeń. Strategie zaspokajania potrzeb przez dziecko i nawiązywania relacji z innymi. Stosunek dziecka do siebie i do otoczenia. Radzenie sobie przez dziecko ze stresem i różnymi trudnościami
Rola środowiska społecznego w pierwszych trzech latach życia. Wprowadzenie, czyli o poszerzaniu obszarów eksploracji małego dziecka. Jakość opieki rodzicielskiej. Poszerzanie kontaktów społecznych małego dziecka
Od noworodka do przedszkolaka: efekty rozwoju we wczesnym dzieciństwie. Wprowadzenie, czyli o dynamicznym wzroście kompetencji małego dziecka. Zmiany w obszarze rozwoju fizycznego i aktywności dziecka. Zmiany w obszarze funkcjonowania poznawczego i komunikacji. Zmiany w obszarze funkcjonowania społecznego

Zobacz publikację

  • Projekt: Entuzjaści Edukacji
  • Typ publikacji: Poradnik
  • Język: PL
  • WCAG
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika