flaga RPTekst łatwy do czytania

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

Badanie PIRLS to jedno z największych badań edukacyjnych dotyczących oceny umiejętności rozumienia czytanego tekstu uczniów w czwartym roku edukacji szkolnej. Zapraszamy do zapoznania się z procesem przygotowania i realizacji badania.

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

IBE PIB z dumą ogłasza sukces ogólnopolskiego programu "Przedszkole dostępne dla wszystkich". Od września 2024 do czerwca 2025 aż 729 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń.
Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska jako pierwsza w Polsce wdrożyła mikropoświadczenia w aplikacji Odznaka+. To ważny krok w budowie nowoczesnego systemu edukacji, który wspiera rozwój kompetencji na rynku pracy.
Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska "Klimatyczny Człowiek Roku"

Ministerstwo Klimatu i Środowiska ogłosiło piątą edycję konkursu, w którym po raz kolejny chcą nagrodzić osoby, które w sposób nieszablonowy i innowacyjny działają na rzecz klimatu i środowiska oraz mają osiągnięcia w tym zakresie. Termin...

Szkolenie on-line: Ocenianie dla rozwoju – od założeń do praktyki

Szkolenie on-line: Ocenianie dla rozwoju – od założeń do praktyki

Zapraszamy do udziału w szkoleniu on-line „Ocenianie dla rozwoju – od założeń do praktyki”. Organizatorem szkolenia jest Instytut Badań Edukacyjnych w ramach projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”.

ZAKOŃCZYLIŚMY REJESTRACJĘ UCZESTNIKÓW NA SZKOLENIE W TYM TERMINIE!

Jesteś zainteresowany uczestnictwem w tym szkoleniu? Zapraszamy TUTAJ.

Szkolenie odbędzie się w dniu 18 grudnia 2024 r., w godz. 16:30-20:00. 

Celem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy dotyczącej efektywności oceniania i jego miejsca w przepisach prawa oświatowego.

Moduł on-line szkolenia składa się z 2 bloków tematycznych, prowadzonych metodą mini wykładu i rozmowy z elementami pracy własnej. Dodatkowym materiałem jest 30 minutowy webinar.

 DLA KOGO?

  • Dla nauczycielek/nauczycieli pracujących w szkole podstawowej lub/i ponadpodstawowej;
  • Dla chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności nt. oceniania zgodnego z przepisami prawa;
  • Dla tych, którzy chcą poddać refleksji m.in. swoje sposoby udzielania informacji zwrotnej, poznać dobre praktyki w zakresie oceniania; 
  • Dla kadry zarządzającej szkołą.

DLACZEGO WARTO?

Podczas szkolenia zapoznasz się z:

  • filarami oceniania wewnątrzszkolnego w przepisach prawa oświatowego,
  • informacją zwrotną jako narzędziem do wspierania w procesie uczenia się i nauczania,
  • zasadach formułowania informacji zwrotnej,
  • perspektywą nauczyciela jako „badacza postępów ucznia”– możliwości i bariery w kontekście współpracy nauczycieli i nauczycielek, uczniów i uczennic oraz rodziców,
  • przykładami praktyk w zakresie oceniania dla rozwoju.

Szkolenie prowadzone jest przez autorki szkolenia „Ocenianie dla rozwoju – od założeń do skutecznej praktyki”

  • Ewa Nosowicz, ekspertka główna ds. szkoleń IBE,
  • Jolanta Aleksandra Rodzewicz, ekspertka główna ds. szkoleń IBE.

Szkolenie realizowane jest w ramach projektu realizowanego przez IBE pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 18.12.2024 | 16:30
Zakończenie 18.12.2024 | 20:00
Projekt Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, Szkolenie online