flaga RPTekst łatwy do czytania

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

Badanie PIRLS to jedno z największych badań edukacyjnych dotyczących oceny umiejętności rozumienia czytanego tekstu uczniów w czwartym roku edukacji szkolnej. Zapraszamy do zapoznania się z procesem przygotowania i realizacji badania.

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

IBE PIB z dumą ogłasza sukces ogólnopolskiego programu "Przedszkole dostępne dla wszystkich". Od września 2024 do czerwca 2025 aż 729 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń.
Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska jako pierwsza w Polsce wdrożyła mikropoświadczenia w aplikacji Odznaka+. To ważny krok w budowie nowoczesnego systemu edukacji, który wspiera rozwój kompetencji na rynku pracy.
Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska "Klimatyczny Człowiek Roku"

Ministerstwo Klimatu i Środowiska ogłosiło piątą edycję konkursu, w którym po raz kolejny chcą nagrodzić osoby, które w sposób nieszablonowy i innowacyjny działają na rzecz klimatu i środowiska oraz mają osiągnięcia w tym zakresie. Termin...

Seminarium konsultacyjne "Wsparcie absolwentów szkół i placówek ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w tranzycji na rynek pracy"

Seminarium konsultacyjne

Instytut Badań Edukacyjnych-Państwowy Instytut Badawczy zaprasza na II seminarium konsultacyjne z cyklu: „Opracowanie modelu wsparcia w tranzycji edukacyjno-zawodowej uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi” pod tytułem: „Wsparcie absolwentów szkół i placówek ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w tranzycji na rynek pracy”.

Seminarium odbędzie się w formule online.

Tematyka spotkania:

  • Prezentacja założeń projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”
  • Omówienie modelu wsparcia w przejściu między edukacją a rynkiem pracy
  • Wykład: „Model biopsychospołeczny w inkluzywnym doradztwie zawodowym”
  • Panele i warsztaty dotyczące:

o   Identyfikacji trudności w tranzycji absolwentów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi na rynek pracy

o   Zasobów kluczowych dla wejścia na rynek pracy

o   Dobrych praktyk we współpracy szkół, pracodawców, organizacji i instytucjami rynku pracy

  • Prezentacja nt. klasyfikacji ICF i dyskusja nad założeniami modelu wsparcia
  • Sformułowanie rekomendacji

Uczestnicy: przedstawiciele sektora rynku pracy, pracodawcy, instytucje i organizacje wspierające aktywizację zawodową osób z niepełnosprawnościami, osoby samoorzecznicze, rodzice.

Seminarium odbędzie się w ramach projektu realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy pn.: “Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS). Nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 22.05.2025 | 10:00
Zakończenie 22.05.2025 | 14:00
Projekt Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, Seminarium