flaga RPTekst łatwy do czytania

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

PIRLS 2026. Dowiedz się, jak wygląda Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

Badanie PIRLS to jedno z największych badań edukacyjnych dotyczących oceny umiejętności rozumienia czytanego tekstu uczniów w czwartym roku edukacji szkolnej. Zapraszamy do zapoznania się z procesem przygotowania i realizacji badania.

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

Ponad 700 nowych Doradców ds. Dostępności Uczenia się

IBE PIB z dumą ogłasza sukces ogólnopolskiego programu "Przedszkole dostępne dla wszystkich". Od września 2024 do czerwca 2025 aż 729 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń.
Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska z mikropoświadczeniami w aplikacji Odznaka+

Politechnika Opolska jako pierwsza w Polsce wdrożyła mikropoświadczenia w aplikacji Odznaka+. To ważny krok w budowie nowoczesnego systemu edukacji, który wspiera rozwój kompetencji na rynku pracy.
Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska "Klimatyczny Człowiek Roku"

Ministerstwo Klimatu i Środowiska ogłosiło piątą edycję konkursu, w którym po raz kolejny chcą nagrodzić osoby, które w sposób nieszablonowy i innowacyjny działają na rzecz klimatu i środowiska oraz mają osiągnięcia w tym zakresie. Termin...

Szkolenie online dla specjalistów zatrudnionych w szkole Ocena funkcjonalna – model, procedura, narzędzia, cz. 1

Szkolenie online dla specjalistów zatrudnionych w szkole Ocena funkcjonalna – model, procedura, narzędzia, cz. 1

IBE-PIB zaprasza na bezpłatne dwudniowe szkolenie online: „Ocena funkcjonalna-model, procedura, narzędzia.” Szkolenie dla specjalistów i specjalistek zatrudnionych w szkole”.Link do deklaracji uczestnictwa i formularza zgłoszeniowego: https://forms.gle/hzPqpKMQZgPoGVdz8

Termin szkolenia: 10 i 11 czerwca 2025 r., godz. 16:00-18:30

Liczba miejsc ograniczona.

DLA KOGO?

  • Jeśli w publicznej lub niepublicznej szkole pełnisz rolę specjalistki/specjalisty,
  • Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności nt. skutecznego organizowania wsparcia dla uczniów i uczennic, z którymi masz kontakt i prowadzisz zajęcia,
  • Jeśli chcesz przyjrzeć się sposobom organizacji pomocy w taki sposób, by odpowiedzialność nie spoczywała wyłącznie na barkach specjalisty,

to szkolenie jest dla Ciebie.

Zapraszamy zainteresowanych, zatrudnionych w publicznych i niepublicznych szkołach ogólnodostępnych:

  • pedagogów/pedagożki,
  • psychologów/psycholożki,
  • pedagogów specjalnych/pedagożki specjalne,
  • logopedów/logopedki,
  • terapeutów pedagogicznych/terapeutki pedagogiczne.

Ważne: zgłoszenia innych osób niż wskazane w opisie szkolenia, będą odrzucane. Szkolenie nie jest przeznaczone dla specjalistów pracujących w przedszkolach, z uwagi na prezentowane narzędzia dla dzieci i młodzieży z klas od 1 szkoły podstawowej do ostatniej klasy ponadpodstawowej. 

Udział w szkoleniu dla specjalistów i specjalistek zatrudnionych w szkole, oznacza połączenie  i pracę on-line w obu wskazanych poniżej terminach. Szkolenie zawiera ważne elementy warsztatowe, wymagające aktywności uczestników. Istotne jest, aby uczestnik posiadał spokojne miejsce do pracy i prowadzenia rozmów, sprawną kamerę i mikrofon oraz stabilne łącze internetowe.

DLACZEGO WARTO?

  • Poznasz kluczowe elementy procesu oceny funkcjonalnej (OF), w tym Szkolnej Oceny Funkcjonalnej (SzOF) i zrozumiesz podział ról w ich realizacji między szkołę i poradnię.
  • Rozwiniesz umiejętności prowadzenia obserwacji funkcjonalnej, co ułatwi Ci ocenę potrzeb i możliwości uczniów i uczennic.
  • Poznasz kluczowe elementy Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF), w oparciu o którą skonstruowane zostały narzędzia obserwacyjne dla szkół.  
  • Nauczysz się posługiwać wiedzą z zakresu obserwacji funkcjonalnej  i Szkolnej Oceny Funkcjonalnej, podczas korzystania z wyżej wspomnianych narzędzi. 
  • Poznasz zasady organizowania i dokumentowania wsparcia udzielanego uczniowi, zgodnie z zasadami oceny funkcjonalnej, co ułatwi organizację pomocy w szkole.
  • Nabędziesz niezbędną wiedzę do budowania współpracy z nauczycielami/nauczycielkami, innymi specjalistami/specjalistkami zatrudnionymi w szkole, z rodzicami oraz poradniami psychologiczno-pedagogicznymi w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej.

Szkolenie prowadzone jest przez trenerki IBE-PIB:

  • Marzanna Bogacka - Ekspertka główna ds. szkoleń w projekcie Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, IBE-PIB
  • Anna Kida - Ekspertka główna ds. szkoleń w projekcie Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, IBE-PIB

Więcej informacji w MATERIALE FILMOWYM

Tu znajdziesz PROGRAM SZKOLENIA

W razie pytań prosimy o kontakt: Bartłomiej Włodarczyk, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szkolenie realizowane jest w ramach projektu realizowanego przez IBE PIB pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 10.06.2025 | 16:00
Zakończenie 10.06.2025 | 18:30
Lokalizacja On line
Projekt Ocena funkcjonalna-model, procedura, narzędzia, Szkolenie online