flaga RPTekst łatwy do czytania

Mikropoświadczenia to szansa dla polskich uczelni

Mikropoświadczenia to szansa dla polskich uczelni

Polskie uczelnie stają przed szansą włączenia się w globalny trend mikropoświadczeń – krótkich, cyfrowych form potwierdzania zdobytej wiedzy i umiejętności. To rozwiązanie, które może zmienić sposób uczenia się, nauczania i potwierdzania...

Rada pozytywnie zaopiniowała projekty podstaw programowych

Rada pozytywnie zaopiniowała projekty podstaw programowych

Na VIII posiedzeniu Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty przyjęto stanowisko w sprawie projektu podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.
Nowa odsłona portalu kwalifikacje.gov.pl

Nowa odsłona portalu kwalifikacje.gov.pl

W świecie, który nieustannie się zmienia, uczenie się przez całe życie staje się kluczem do rozwoju. Z myślą o wszystkich, którzy chcą świadomie kształtować swoją przyszłość, uruchomiliśmy nową wersję portalu kwalifikacje.gov.pl.

Ogłoszenie wyników TALIS 2024

Ogłoszenie wyników TALIS 2024

7 października 2025 r. w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym ogłoszone zostały wyniki Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się TALIS 2024. Wydarzenie zainaugurowali Sekretarz Stanu w Ministerstwie...

Czytanie ma ogromny wpływ na rozwój każdego człowieka, bez względu wiek. Rozwijanie umiejętności czytania jest fundamentem edukacji dzieci i ich przyszłego sukcesu w nauce. Czytanie i żywy kontakt z książką, dostarcza wiedzy, kształtuje wartości, uczy empatii, rozwija wyobraźnię i zdolność rozumienia świata, zachęca do zadawania pytań i uczy myślenia.

22 sierpnia w godzinach 10:00 - 12:30 zapraszamy na seminarium online Jak uczyć czytania, by dzieci uczyły się, czytając? Refleksje wokół metod nauczania języka polskiego.

W programie:

  • rozmowa o umiejętnościach czytania i pisania, i ich wpływie na osiągnięcia szkolne.
  • aktualne badania dotyczące czytelnictwa w Polsce.
  • szerokie omówienie tematu umiejętności czytania i tego, w jaki sposób jest ona nauczana, z trzech różnych perspektyw: okiem innowatora, praktyka i metodyka.
  • dyskusja na temat: Jak pierwsze doświadczenia czytelnicze wpływają na osiągnięcia szkolne i postawy czytelnicze?

Bogaty program oraz niezwykli prelegenci i prelegentki pozwolą każdemu z Państwa znaleźć ciekawy temat dla siebie.

Zachęcamy do pobrania programu i rejestracji na seminarium.

PROGRAM SEMINARIUM

Spotkanie odbędzie się w formule online na platformie ZOOM, a informacja wraz linkiem do wydarzenia zostanie przesłana na dzień przed wydarzeniem na maila wskazanego w formularzu zgłoszeniowym.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia na webinar przyjmujemy do 21 sierpnia 2024 r.


Zapraszamy:

  • nauczycieli
  • przedstawicieli oświaty i edukacji
  • wszystkie osoby zainteresowane tematyką webinaru i projektu

Webinar zostanie nagrany i udostępniony na kanale YouTube Instytutu Badań Edukacyjnych.