flaga RPTekst łatwy do czytania

IBE PIB presents the Graduate Profile for post-primary school students

IBE PIB presents the Graduate Profile for post-primary school students

We invite you to take a look at the Graduate Profile for post-primary school students. It is a modern tool supporting the development of competences and preparing young people for the labour market and further education.
Microcredentials are an opportunity for higher education institutions in Poland

Microcredentials are an opportunity for higher education institutions in Poland

Polish higher education institutions have the opportunity to join the global trend of microcredentials – short, digital forms of confirming acquired knowledge and skills. This solution could change the way of learning, teaching and...

Announcing the winners of the competition for the best diploma or doctoral thesis

Announcing the winners of the competition for the best diploma or doctoral thesis

The jury of the IBE PIB competition for the best thesis or doctoral dissertation in the field of education – 2025 edition has selected the winners.
The international Playing for Success project is coming to Polish schools

The international Playing for Success project is coming to Polish schools

What happens when we move learning from the classroom... to a stadium? When pupils meet with tutors not at a blackboard, but in a sports club, and their progress is monitored by researchers from IBE PIB? This is how “Playing for Success...

Czytanie ma ogromny wpływ na rozwój każdego człowieka, bez względu wiek. Rozwijanie umiejętności czytania jest fundamentem edukacji dzieci i ich przyszłego sukcesu w nauce. Czytanie i żywy kontakt z książką, dostarcza wiedzy, kształtuje wartości, uczy empatii, rozwija wyobraźnię i zdolność rozumienia świata, zachęca do zadawania pytań i uczy myślenia.

22 sierpnia w godzinach 10:00 - 12:30 zapraszamy na seminarium online Jak uczyć czytania, by dzieci uczyły się, czytając? Refleksje wokół metod nauczania języka polskiego.

W programie:

  • rozmowa o umiejętnościach czytania i pisania, i ich wpływie na osiągnięcia szkolne.
  • aktualne badania dotyczące czytelnictwa w Polsce.
  • szerokie omówienie tematu umiejętności czytania i tego, w jaki sposób jest ona nauczana, z trzech różnych perspektyw: okiem innowatora, praktyka i metodyka.
  • dyskusja na temat: Jak pierwsze doświadczenia czytelnicze wpływają na osiągnięcia szkolne i postawy czytelnicze?

Bogaty program oraz niezwykli prelegenci i prelegentki pozwolą każdemu z Państwa znaleźć ciekawy temat dla siebie.

Zachęcamy do pobrania programu i rejestracji na seminarium.

PROGRAM SEMINARIUM

Spotkanie odbędzie się w formule online na platformie ZOOM, a informacja wraz linkiem do wydarzenia zostanie przesłana na dzień przed wydarzeniem na maila wskazanego w formularzu zgłoszeniowym.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia na webinar przyjmujemy do 21 sierpnia 2024 r.


Zapraszamy:

  • nauczycieli
  • przedstawicieli oświaty i edukacji
  • wszystkie osoby zainteresowane tematyką webinaru i projektu

Webinar zostanie nagrany i udostępniony na kanale YouTube Instytutu Badań Edukacyjnych.