Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze specjalnymi potrzebami, rozwój nauczycieli? Jak wspierać równość, różnorodność i edukację włączającą?
17 grudnia 2024 r. zapraszamy do uczestnictwa ONLINE (z tłumaczeniem na polski) i włączenia się do dyskusji na temat skuteczności programów nauczania w zapewnianiu rozwoju społecznego i wpływaniu na to, jacy absolwenci będą w przyszłości wchodzić na rynek pracy. Transmisja konferencji z tłumaczeniem na język polski będzie dostępna na kanale YouTube Instytutu.
Wydarzenie będzie okazją do podzielenia się dobrymi praktykami, rozwiązaniami i sprawdzonymi strategiami, które mogą stać się inspiracją dla Polski i innych krajów. Wśród prelegentów znajdą się obecni i byli ministrowie edukacji, specjaliści ds. tworzenia i wdrażania programów nauczania, eksperci edukacyjni i badacze w tej dziedzinie. Uczestnicy to międzynarodowi i polscy członkowie społeczności związanej z edukacją.
Sesja plenarna Globalnego Forum w dniu 17 grudnia 2024 r. będzie pełnić rolę forum dyskusyjnego ekspertów z całego świata zajmujących się różnymi dziedzinami związanymi z edukacją. Ważnymi punktami programu będą wystąpienia wprowadzające Ministry Edukacji Polski oraz Ministry Edukacji Estonii, a także masterclass prowadzone przez najlepszych specjalistów z dziedziny projektowania i wdrażania programów nauczania opartych na dowodach naukowych oraz wyzwań, przed którymi stoi edukacja przy wdrażaniu nowych rozwiązań.
Więcej informacji pod linkiem: https://ibe.edu.pl/pl/opis
Wydarzenie odbędzie się w formule hybrydowej z udziałem ekspertów z całego świata. Rejestracja na konferencję stacjonarną w Warszawie (16-17 grudnia). Zapraszamy osoby zainteresowane dostosowaniem programów nauczania do potrzeb współczesnego świata w międzynarodowym kontekście.
Dla chętnych dostępna będzie transmisja online z tłumaczeniem na język polski. Osoby zainteresowane transmisją online z wydarzenia zachęcamy do wypełnienia formularza online.
W dniu poprzedzającym (16 grudnia) wyślemy wiadomość na wskazany mail z przypomnieniem o wydarzeniu i linkiem do transmisji.
Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze specjalnymi potrzebami, rozwój nauczycieli? Jak wspierać równość, różnorodność i edukację włączającą?
17 grudnia 2024 r. zapraszamy do uczestnictwa ONLINE (z tłumaczeniem na polski) i włączenia się do dyskusji na temat skuteczności programów nauczania w zapewnianiu rozwoju społecznego i wpływaniu na to, jacy absolwenci będą w przyszłości wchodzić na rynek pracy. Transmisja konferencji z tłumaczeniem na język polski będzie dostępna na kanale YouTube Instytutu.
Wydarzenie będzie okazją do podzielenia się dobrymi praktykami, rozwiązaniami i sprawdzonymi strategiami, które mogą stać się inspiracją dla Polski i innych krajów. Wśród prelegentów znajdą się obecni i byli ministrowie edukacji, specjaliści ds. tworzenia i wdrażania programów nauczania, eksperci edukacyjni i badacze w tej dziedzinie. Uczestnicy to międzynarodowi i polscy członkowie społeczności związanej z edukacją.
Sesja plenarna Globalnego Forum w dniu 17 grudnia 2024 r. będzie pełnić rolę forum dyskusyjnego ekspertów z całego świata zajmujących się różnymi dziedzinami związanymi z edukacją. Ważnymi punktami programu będą wystąpienia wprowadzające Ministry Edukacji Polski oraz Ministry Edukacji Estonii, a także masterclass prowadzone przez najlepszych specjalistów z dziedziny projektowania i wdrażania programów nauczania opartych na dowodach naukowych oraz wyzwań, przed którymi stoi edukacja przy wdrażaniu nowych rozwiązań.
Więcej informacji pod linkiem: https://ibe.edu.pl/pl/opis
Wydarzenie odbędzie się w formule hybrydowej z udziałem ekspertów z całego świata. Rejestracja na konferencję stacjonarną w Warszawie (16-17 grudnia). Zapraszamy osoby zainteresowane dostosowaniem programów nauczania do potrzeb współczesnego świata w międzynarodowym kontekście.
Dla chętnych dostępna będzie transmisja online z tłumaczeniem na język polski. Osoby zainteresowane transmisją online z wydarzenia zachęcamy do wypełnienia formularza online.
W dniu poprzedzającym (16 grudnia) wyślemy wiadomość na wskazany mail z przypomnieniem o wydarzeniu i linkiem do transmisji.
W trakcie konferencji online przedstawione zostaną szczegółowe wyniki badania TIMSS.
Badanie umiejętności finansowych PISA jest źródłem cennych informacji na temat poziomu umiejętności polskich uczniów na tle rówieśników z innych krajów, a także zmian w poziomie tych umiejętności. Pozwala to inspirować i wzbogacić dyskusje dotyczące skuteczności edukacji finansowej w Polsce i działań podejmowanych w tym zakresie przez różne instytucje. W badaniu PISA uczestniczą 15-latkowie, czyli osoby, które – jak można oczekiwać – powinny już posiadać podstawowy zasób wiedzy i umiejętności niezbędnych do podejmowania celnych decyzji finansowych.
Przedmiot edukacja obywatelska będzie prowadzony w klasach 2. szkół ponadpodstawowych (2 godziny w tygodniu w liceach ogólnokształcących i technikach oraz 1 godzina w szkołach branżowych) od roku szkolnego 2025/2026. Z uwagi na charakter wprowadzanego przedmiotu, intencją organizatorów jest zebranie od obywatelek i obywateli opinii na temat społecznych oczekiwań w tej sprawie.