IBE-PIB zaprasza na bezpłatne dwudniowe szkolenie online: „Ocena funkcjonalna-model, procedura, narzędzia.” Szkolenie dla specjalistów i specjalistek zatrudnionych w szkole”.
Link do deklaracji uczestnictwa i formularza zgłoszeniowego:https://forms.gle/5jPr98PDzhsFAbNu5
Termin szkolenia: 13 i 14 maja 2025 r., godz. 16:00-18:30
Liczba miejsc ograniczona.
DLA KOGO?
- Jeśli w publicznej lub niepublicznej szkole pełnisz rolę specjalistki/specjalisty,
- Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności nt. skutecznego organizowania wsparcia dla uczniów i uczennic, z którymi masz kontakt i prowadzisz zajęcia,
- Jeśli chcesz przyjrzeć się sposobom organizacji pomocy w taki sposób, by odpowiedzialność nie spoczywała wyłącznie na barkach specjalisty,
to szkolenie jest dla Ciebie.
Zapraszamy zainteresowanych, zatrudnionych w publicznych i niepublicznych szkołach ogólnodostępnych:
- pedagogów/pedagożki,
- psychologów/psycholożki,
- pedagogów specjalnych/pedagożki specjalne,
- logopedów/logopedki,
- terapeutów pedagogicznych/terapeutki pedagogiczne.
Ważne: zgłoszenia innych osób niż wskazane w opisie szkolenia, będą odrzucane. Szkolenie nie jest przeznaczone dla specjalistów pracujących w przedszkolach, z uwagi na prezentowane narzędzia dla dzieci i młodzieży z klas od 1 szkoły podstawowej do ostatniej klasy ponadpodstawowej.
Udział w szkoleniu dla specjalistów i specjalistek zatrudnionych w szkole, oznacza połączenie i pracę on-line w obu wskazanych poniżej terminach. Szkolenie zawiera ważne elementy warsztatowe, wymagające aktywności uczestników. Istotne jest, aby uczestnik posiadał spokojne miejsce do pracy i prowadzenia rozmów, sprawną kamerę i mikrofon oraz stabilne łącze internetowe.
DLACZEGO WARTO?
- Poznasz kluczowe elementy procesu oceny funkcjonalnej (OF), w tym Szkolnej Oceny Funkcjonalnej (SzOF) i zrozumiesz podział ról w ich realizacji między szkołę i poradnię.
- Rozwiniesz umiejętności prowadzenia obserwacji funkcjonalnej, co ułatwi Ci ocenę potrzeb i możliwości uczniów i uczennic.
- Poznasz kluczowe elementy Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF), w oparciu o którą skonstruowane zostały narzędzia obserwacyjne dla szkół.
- Nauczysz się posługiwać wiedzą z zakresu obserwacji funkcjonalnej i Szkolnej Oceny Funkcjonalnej, podczas korzystania z wyżej wspomnianych narzędzi.
- Poznasz zasady organizowania i dokumentowania wsparcia udzielanego uczniowi, zgodnie z zasadami oceny funkcjonalnej, co ułatwi organizację pomocy w szkole.
- Nabędziesz niezbędną wiedzę do budowania współpracy z nauczycielami/nauczycielkami, innymi specjalistami/specjalistkami zatrudnionymi w szkole, z rodzicami oraz poradniami psychologiczno-pedagogicznymi w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej.
Szkolenie prowadzone jest przez trenerki IBE-PIB:
- Marzanna Bogacka - Ekspertka główna ds. szkoleń w projekcie Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, IBE-PIB
- Anna Kida - Ekspertka główna ds. szkoleń w projekcie Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, IBE-PIB
Więcej informacji w MATERIALE FILMOWYM
Tu znajdziesz PROGRAM SZKOLENIA
W razie pytań prosimy o kontakt: Bartłomiej Włodarczyk, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu realizowanego przez IBE PIB pn.: „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” (nr projektu: FERS.01.06-IP.05-0002/23), współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego