Biologia w Czechach i Polsce – porównanie podstawy programowej dla szkół podstawowych

  Pobierz plik PDF

W artykule porównano podstawy programowe dotyczące nauki biologii Polsce i Czechach na poziomie szkoły podstawowej. Oba kraje mają długą wspólną historię nauczania od czasów Autro-Węgier. Szczegółowa analiza obowiązujących dokumentów ukazuje, że czeski dokument nakreśla szersze ramy tematyczne niż polski. Sami nauczyciele wypełniają je wybranymi przez siebie treściami (np. mogą je dostosować do poziomu i zainteresowań swoich uczniów). W czeskich dokumentach większy nacisk kładziony jest na praktyczne umiejętności, które można wykorzystać w życiu codziennym.

Aktualny numer EBiŚ

Edukacja 01 2021 okladka

Słowo wstępne

  • Katarzyna Potyrała

Polska na drodze do utworzenia pierwszego biocentrum edukacji

  • Małgorzata Osowska

Jakość powietrza atmosferycznego na terenie Gminy Jerzmanowice–Przeginia (województwo małopolskie)

  • Aleksandra Izdebska, Małgorzata Kłyś

Prozdrowotne i terapeutyczne właściwości wybranych rodzajów miodu

  • Klaudia Szymanowska, Bożena Witek

Różnorodność gatunkowa zapylaczy

  • Paulina Burkot

Różnorodność gatunkowa zapylaczy – karta pracy

  • Paulina Burkot, Patrycja Burkot

Eko-porządki domowe – cykl warsztatów dla edukacji nieformalnej (część 2)

  • Małgorzata Krzeczkowska